Skocz do zawartości

Pomocy --przy Instalacji Programów-laik! 5

papaxpapa

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o wytlumaczenie mego bledu i jesli roie cos zle o podanie rozwiazania !

Jestem laikiem w Linuksie wiec prosze jak krowie na rowie... :lol:

Przy próbie instalacji czegokolwiek progamem yum mam cos takiego:

yum install ffmpeg

Loading "installonlyn" plugin

Existing lock /var/run/yum.pid: another copy is running. Aborting. :huh:

prosze o pomoc!! :blink:

Nie potrafie tez zainstalowac nic z rpm chodz mam dobrze wydane polecenie ,jak instalowac rpm-a razem z zaleznosciami ?????? :lammer: Przepraszam ale naprawde nie moglem tego znalezc

HELPPPPPPPPPPPPPPPP.......

Ps..

wszystkim zakochanym i kochajacym z okazji sw.Walentego wszystkiego naj naj .jestem za mlody mam 6 lat

yum install ffmpeg
Existing lock /var/run/yum.pid: another copy is running. Aborting

Oznacza że masz już uruchomionego yuma. Najprawdopodobniej jest to spowodowane tym, że masz zainstalowany plugin yum-updatesd, który sprawdza dostępne aktualizacje i wyświetla "dymek" informujący o aktualizacjach (w GNOMIE tak jest przynajmniej). Możesz to sprawdzić poleceniem

rpm -qa | grep yum

które wyświetli wszystkie pakiety zawierające nazwę yum. Jeśli masz ten plugin to możesz sobie z nim poradzić na kilka sposobów:

1.Usunąć yum-updatesd poleceniem

yum remove yum-updatesd

2.Zatrzymać odpowiednią usługę( też nazywa się yum-updatesd). Robisz to np. wydając jako root polecenie setup Wchodzisz "usługi systemowe" i odznaczasz usługę yum-updatesd - resetujesz kompa.

Jeśli używasz Gnome to możesz to zrobić wykonując polecenie:

system-config-services

Tutaj nie musisz resetować komputera, ponieważ masz przycisk "zatrzymaj" który zatrzymuje usługę (żeby nie ładowała się przy starcie musisz ją odznaczyć i dać zapisz).

3.Zawsze możesz zabić proces poleceniem killall, czyli jako root np:

killall yum