Skocz do zawartości

instalacja dla zielonego


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

no własnie jestem KOMPLETNIE zielony w linuxach a właśnie wpadła mi fedorka w łapki ;p i mam kilka pytań :

 

1: jak to jest z tymi partycjami ? boje sie utraty danych mam hdd 80GB

i nie wiem nawet ile partycji zrobic dla pingwinka :cry: z której partycji odkroic, ile, jakie i w którym miejscu na dysku ? mam

partycje i na pierwszej xp

 

2: xp leży na systemie plików ntfs a slyszalem ze fedorka cos nie lubi ntfs to moze zamienic na fat 32 i po klopocie ???

 

3: czy w fedorze bede widzial bede reszte partycji ???

 

4: czy w fedorce jest jakis program do obróbki grafiki ???

 

5: na jakie trudności moge natrafić podczas instalacji ???

 

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDZI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

potrzebujesz 2 partycje na system / i na swap na system no jak pelna instalacje wybierzesz to na oko 3 gb ci zje wiec radzil bym minimum 5 gb masz 80 wiec nie masz sie czym martwic

2. bedziesz widzial nawet ntfs'a ale bedziesz mogl tylko odczytywac nie zapisywac

3 GIMP

4 chyba zadne (ja nie mialem zadnych)

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no weęc powtórrze sie JESTEM ZIELONY tak więc :

 

2 rartycje na systmem ale jakie ?? ix2, 3 ?? a na swap jaką i w którym miejscu na dysku ?? :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz dokładnie partycję i ile? Bo tak to jest troszkę tłumaczenie w ciemno ...

 

Podział partycji zależy min. od tego jak zamierzasz wykorzystywać dysk (nie mówiąc już o zastosowaniu komputera, ale tu zakładam zwykły 'detoskop'), tzn. czy na tych nowo utworzonych partycjach będziesz trzymał filmy, muzę itp. (potrzeba Ci wtedy więcej miejsca) czy będziesz korzystał z partycji windy... (mniej miejsca:) )

 

Zakładam, że muza i filmy itp. znajduję się jednak na partycjach windowsoskich i pewnie tak zostanie...