Skocz do zawartości

Terminal

Loud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym userem fedory. Mam pewien problem, kiedy w terminalu wykonam zapytanie yum zawsze ściąga plik primary.xml.gz. Trwa to wieki bo cały czas zmienia serwery z którego ściąga plik. Dlaczego tak sie dzieje, jak można to naprawić.

Chciałem jeszcze się spytać jak sprawdzić czy wszystkie aktualizacje dograły mi się ponieważ było ich troche na początku. Aha i jak wyłączyć automatyczny update w środowisku gnome.

Z góry dziękuje

Pozdrawiam

[...]zawsze ściąga plik primary.xml.gz. Trwa to wieki bo cały czas zmienia serwery z którego ściąga plik. Dlaczego tak sie dzieje, jak można to naprawić.
I dobrze, bo to znaczy że ściąga najnowszą listę ;) Naprawić? :blink: Nie da się. Chyba tylko odnalezienie szybszego serwera :)

Chciałem jeszcze się spytać jak sprawdzić czy wszystkie aktualizacje dograły mi się ponieważ było ich troche na początku.
Przejrzyj zawartość /var/log/yum.log no i ewentualnie
rpm -qa | grep <nazwa_pakietu_lub_jej_cześć>

Aha i jak wyłączyć automatyczny update w środowisku gnome.

chkconfig yum-updatesd off

Tu nie jestem pewien, bo od razu przy instalacji zrezygnowałem z instalowania tego "dobrodziejstwa" ;) Może być yumupdatesd albo jakoś podobnie. Zrób

chkconfig --list

to zobaczysz jak to się dokładnie nazywa. No i przy okazji sprawdzisz, które serwisy działają a nie są Ci potrzebne (które niepotrzebne? Szukaj wątków na forum, było już trochę o tym)

CODE

chkconfig yum-updatesd off

Tu nie jestem pewien, bo od razu przy instalacji zrezygnowałem z instalowania tego "dobrodziejstwa" wink.gif Może być yumupdatesd albo jakoś podobnie. Zrób

CODE

chkconfig --list

to zobaczysz jak to się dokładnie nazywa. No i przy okazji sprawdzisz, które serwisy działają a nie są Ci potrzebne (które niepotrzebne? Szukaj wątków na forum, było już trochę o tym)