pit_ Napisano Kwiecień 16, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 16, 2007 Witam Na wstepie chciałem zaznaczyc, ze jestem dość zielony w temacie. Odziedziczyłem serwer z systemem i powoli ucze sie go obsługiwac. Dzis rano zaskoczyła mnie ogromna ilość maili (przychodziły co 1 minute) od tego serwera o tresci: Nadawca: Cron <root@linux> Temat: chown root:root /var/tmp/r00t && chmod 4755 /var/tmp/r00t && rm -rf /etc/cron.d/core && kill -USR1 538 Treść: - 4 pierwsze wiadomosci: /bin/sh: line 0: kill: (538) - No such process - 4 nastepne: /bin/sh: line 1: 7942 Segmentation fault chmod 4755 /var/tmp/r00t - pozostałe: chown: cannot access `/var/tmp/r00t': No such file or directory Wyrzuciłem to z crona i przestały przychodzic, ale skad to sie wzięło i co dokładnie znaczy to za bardzo nie wiem Chciałem wejsć na konsiole przez putty,ale ssh tez przesało działac. Przez webmina zatrzymałem sshd, ale juz nie mogłem go uruchomić. Pokazywał sie komunikat: Nie udało się uruchomić serwera SSH : Uruchamianie sshd: /etc/ssh/sshd_config: line 74: Bad configuration option: GSSAPIAuthentication /etc/ssh/sshd_config: line 76: Bad configuration option: GSSAPICleanupCredentials /etc/ssh/sshd_config: line 87: Bad configuration option: UsePAM /etc/ssh/sshd_config: terminating, 3 bad configuration options [ZAWIĂ�DĹ�] Zaremowałem te 3 linie i teraz działa. Jeszcze jedno. Taki komunikat podczas próby backupu bazy danych: 8537 Naruszenie ochrony pamięci tar -cjf $OUT /mnt/dane/backup/mysql/oferty.sql >/dev/null Gdzie i jak mam szukac przyczyn takiego zachowania serwera ?? Prosze o jakies podpowiedzi Pzdr, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...