waclaw Napisano Lipiec 1, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 1, 2007 Witam, Jestem początkującym Linuxowcem. Mam problem z posługiwaniem się RPM. WIem jak instalowac , usuwać i uaktualniac pakiety, ale nie wiem jak wyszukiwać pakiety, które chciałbym zainstalować. Przykladowo chcę zainstalować yuma. Jak go wyszukać i w jaki sposób można zastąpić ciąg znaków w nazwie pliku. Rzadko przecież pamięta się całą nazwę pliku. Z góry dzięĸi za pomoc Wacław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dj_oko Napisano Lipiec 1, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 1, 2007 Nie do końca rozumiem pytanie. Czy chodzi ci o wyszukiwanie pobranych RPM z dysku, czy o szukanie w repozytoriach? Polecenie yum search <framentnazwy> jest parametrem wyszukiwania. Polecenie locate *.rpm wyszukuje pliki RPM na dysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lszk Napisano Lipiec 1, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 1, 2007 Yuma masz już zainstalowanego. W nim szukasz poprzez yum search/provides <nazwa> W już zainstalowanych możesz szukać np. poprzez rpm -qa |grep <nazwa> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@WalDo Napisano Lipiec 1, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 1, 2007 Poza podanymi wyżej sposobami możesz zainstalować nakładkę graficzną na yuma yum install yumex W yumex masz podział na zainstalowane i dostępne do instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...