borzole Napisano Sierpień 16, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 16, 2007 Witam. To mój pierwszy post tutaj, a ja jestem początkujący. Odinstalowywałem "zbędne" oprogramowanie domyślnym w fedorze programem. Mam słabego kompa, więc usunąłem wszystko co było w dziale "serwer", po czym niesiony radością kilka drobnych(tych najdrobniejszych, nie całych grup) aplikacji. Nie pamiętam dokładnie które, ale było ich może z 5. Przy logowaniu dostaje komunikat "Could not start kstartupconfig. Check your Installation" W szczegółach (plik ~/.xsession-errors) są dwie informacje: /usr/bin/startkde:line 120: kstartupconfig: command not found /usr/bin/startkde:line 124: /home/lucas/.kde/share/config/startupconfig: Nie ma takiego pliku ani katalogu po czym wraca do okienka logowania. Próba logowania na root kończy sie tym samym, z tą różnicą, że druga linijka dotyczy innego katalogu (odpowiednio dla root) /root/.kde/share/config/startupconfig: Nie ma takiego pliku ani katalogu Logować mogę się tylko przez konsole. Używałem GNOME, problem wydaje się dotyczyć KDE. Miałem oba środowiska, a teraz przy logowaniu GNOME nawet nie ma (nie pamiętam żebym usuwał cokolwiek z nazwą GNOME, może jakiś komponent). Nie interesuje mnie używanie KDE, jeśli problem można rozwiązać zostawiając popsute KDE to mi to wystarcza. Zależy mi na GNOME. W google znalazłem posty o tym komunikacie, lecz dotyczą innego problemu, podobnego. Tam problem nie dotyczył konta root. Rozwiązaniem było w większości wklepanie chown użytkownik:grupa -R /home/użytkownik i dotyczył dostępności. Pomagało też założenie nowego konta użytkownika i całe środowisko graficzne znów działało. Ale nie u mnie, piszę to by mnie nie odsyłać do tych tematów i dla potomności. Tylko w jednym miejscu znalazłem problem podobny do mojego, ale dotyczył innej dystrybucji. Wrzucić brakujący plik w miejsce jak w błędzie dla root, czyli do /root/.kde/share/config/ Tu link do tej krótkiej informacji (pkt.13.3) http://ait.web.psi.ch/services/linux/