Skocz do zawartości

Ea Games


exbros

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda nie jestem graczem, a jesli juz gram to do gier zwykle uzywam konsoli (pozyczam od syna :)), ale wlasnie natrafilem na (chyba) ciekawa informacje...

 

Dostalem wczoraj od Apple'a zaproszenie do zakupow i pre-order kilku tytulow spod znaku EA Games na Mac@intel:

 

Command & Conquer 3 Tiberium Wars (dostepna)

Harry Potter and the Order of the Phoenix (dostepna)

Need for Speed Carbon (dostepna)

Battlefield 2142 (dostepna)

Madden NFL 08 (pre-order, dostepna za 3-4 tygodnie)

Tiger Woods PGA TOUR 08 (pre-order, dostepna za 3-4 tygodnie)

 

... a skoro tak (w koncu MacOSX to BSD), to znaczy ze w najblizszej przyszlosci powinnismy ujrzec te tytuly w natywnych wersjach pod linuksa. A przynajmniej tak mi sie wydaje :)

 

Moze to kogos zainteresuje, a moze nie jestem po prostu zorientowany i to zadna nowosc - tak czy inaczej, informuje ;)

 

Co ciekawsze, nie znalazlem nic na ten temat na stronie EA Games (ani o wersjach pod Apple/MacOSX, ani o wersjach linuksowych)...

 

Pozdro

 

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebO...p;nclm=3A573E9B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, co innego ale skoro EA zdecydowalo sie przepisac kilka powaznych tytulow na BSD (rezygnujac z DirectX i innych MSowych dodatkow) to pozostal do zrobienia juz niewielki krok. Problem nie tylko w jadrze systemu, choc IMHO blizej linuksowi do BSD niz do windy, ale takze (a moze nawet glownie) w sposobie bezposredniego renderowania grafiki 3D i sterownikach / obsludze HW akceleracji...

Ale moge sie oczywiscie mylic :)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gier przeportowanych na linuksa jest całkiem sporo, tylko w Polsce (tradycyjnie <_< , sto lat za murzynami), nie są one dostępne. Zajmowała się tym (nie wiem czy jeszcze zajmuje) firma Loki Software (albo jakoś tak).

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi przykro Panowie ale przyszłość nie zapowiada się tak różowo ... właściwie to zapowiada się fatalnie jeśli chodzi o gry na Linux.

 

http://www.idg.pl/news/124505.html

 

Nie tylko EA nic nie zrobi no bo jeśli ID rezygnuje mając juz gotowe produkty to czemu taka pazerna na kasę firma jak EA miałaby się w to ładować. Co do ŚP firmy loki to w 2002 splajtowała.

 

Sytuacja wygląda niestety tak, że linuksowcy po prostu nie grają= nie kupują produktów (gier) bądź też ewentualnie zamiast wspierać istniejące produkty na tą platformę wolą grać na konsoli syna ;P. Generalnie nie ma odzewu ze strony społeczności i obawiam się, że jeżeli doniesienia o ID się potwierdzą to jeszcze minie dekada a raczej dwie zanim na platformy otwarte zaczną się pojawiać tytuły godne uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia... fajnie, ale po co? Skoro Cedega 6.0 już obsługuje wszystkie wyżej wymienione gry, a jeśli nie wszystkie to większość:

Jeżeli piszesz, że nie ma poco pisać natywnie na platformę (_linuks_ → Linux) ORT to są 2/3 przeszkody, które przynajmniej mnie jako graczowi i zwolennikowi opensource przeszkadzają:

 

1.O ile wiem to Cedega jedynie emuluje te gry na linuksa a to pociąga za sobą pochłanianie zasobów systemowych znacznie więcej niż w przypdku natywnej gry co może w znaczny sposób wpłynąć na komfort gry co, z kolei, dla gracza jest priorytetem.

2. Cedega jest płatna i zamknięta, a przynajmniej nie otwarta do końca co kłóci się z ideą OS.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Siemka. Ucze sie programować w Javie i na wstepie mojej ksiegi (tak nazywam ksiazke do nauki) pisz etak "Java jest jezykiem zaprojektowanym tak by wspolpracowal na kazdym systemie" czy jakos tak to nie jest cytat tylko tak z glowy... Gdyby Takie firmy ja EA robilo gry w javie dzialalo by na (_linuxa_ → Linuksa) ORT i na Windowsa... Myle sie czy nie? Bo sam nie wiem czy dobze zrozumialem to zdanie z ksiazki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Ucze sie programować w Javie i na wstepie mojej ksiegi (tak nazywam ksiazke do nauki) pisz etak "Java jest jezykiem zaprojektowanym tak by wspolpracowal na kazdym systemie" czy jakos tak to nie jest cytat tylko tak z glowy... Gdyby Takie firmy ja EA robilo gry w javie dzialalo by na (_linuxa_ → Linuksa) ORT i na Windowsa... Myle sie czy nie? Bo sam nie wiem czy dobze zrozumialem to zdanie z ksiazki :)

 

To kolejne klamstwo Javy ... niby przenosna ale czasem sie nie udaje :( A gry w tym nie napiszesz bo by strasznie wolno chodzila. Poki co gry w C++ sa tworzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

java zżera strasznie dużo pamięci, więc duże aplikacje nie miałyby racji bytu:P

Tak to że java jest wydajna to prawda ale... nie chodzi o to czy java sama w spobie jest szybka .. chodzi o to jak szybko będzie działała na systemie a więc na JVM a to daj dodatkowe obciążenie i aplikacje graficzne w Javie to dlatego kompletna pomyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...
Command & Conquer 3 Tiberium Wars (dostepna)

Harry Potter and the Order of the Phoenix (dostepna)

Need for Speed Carbon (dostepna)

Battlefield 2142 (dostepna)

Madden NFL 08 (pre-order, dostepna za 3-4 tygodnie)

Tiger Woods PGA TOUR 08 (pre-order, dostepna za 3-4 tygodnie)

 

... a skoro tak (w koncu MacOSX to BSD), to znaczy ze w najblizszej przyszlosci powinnismy ujrzec te tytuly w natywnych wersjach pod linuksa. A przynajmniej tak mi sie wydaje :)

 

 

Nic bardziej mylnego EA Games nie jest zainteresowana tworzeniem linuksowych wersji gier.

Poza tym gry o których piszesz w większości nie mają natywnej wersji dla Mac OS X. To wersje dla systemu Windows korzystające z Cider ( coś w stylu Cedegi).

 

http://www.transgaming.com/

 

Co ciekawsze, nie znalazlem nic na ten temat na stronie EA Games (ani o wersjach pod Apple/MacOSX, ani o wersjach linuksowych)...

 

Pozdro

 

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebO...p;nclm=3A573E9B

 

 

http://www.transgaming.com/

 

Podobnie kiedyś EA games i Transgaming postepowały w przypadku gier dla syustemu Linux i niestety jakos niewiele osób dało się nabrać na tego typu numery.

 

Owszem, co innego ale skoro EA zdecydowalo sie przepisac kilka powaznych tytulow na BSD (rezygnujac z DirectX i innych MSowych dodatkow) to pozostal do zrobienia juz niewielki krok. Problem nie tylko w jadrze systemu, choc IMHO blizej linuksowi do BSD niz do windy, ale takze (a moze nawet glownie) w sposobie bezposredniego renderowania grafiki 3D i sterownikach / obsludze HW akceleracji...

Ale moge sie oczywiscie mylic :)

Pozdro

 

Tak jak już wcześniej wspominałem problem polega na tym że tak naprawdę sa to wersje dla systemu Windows korzystające z Cider i oznaczone jako wersje dla Mac OS X. Niestety w przypadku Linuksa i Cedegi to po prostu by było mało opłacalne. Firmy tworzące wersje dla Linuksa raczej starają się unikać korzystania z Cedegi oraz Wine.

 

Gier przeportowanych na linuksa jest całkiem sporo, tylko w Polsce (tradycyjnie <_< , sto lat za murzynami), nie są one dostępne. Zajmowała się tym (nie wiem czy jeszcze zajmuje) firma Loki Software (albo jakoś tak).

 

pozdrawiam

 

Loki Software oraz Tribsoft upadły w 2002 r i nie ma sensu o tym dyskutować.

 

http://www.lokigames.com/

http://web.archive.org/web/20020122085434/...//tribsoft.com/

 

Na szczęście pojawiły się nowe firmy takie jak LGP i Runesoft które zajęły ich miejsce.

Poza tym wiele innych firm przekonało się do tego systemu i obecnie tworzą wersje gier dla systemu Linux:

 

http://debian.linux.pl/viewtopic.php?t=7991

 

Bardzo mi przykro Panowie ale przyszłość nie zapowiada się tak różowo ... właściwie to zapowiada się fatalnie jeśli chodzi o gry na Linux.

 

http://www.idg.pl/news/124505.html

 

Nie tylko EA nic nie zrobi no bo jeśli ID rezygnuje mając juz gotowe produkty to czemu taka pazerna na kasę firma jak EA miałaby się w to ładować. Co do ŚP firmy loki to w 2002 splajtowała.

 

Niestety to jest tylko plotka

 

http://www.linuxgames.com/archives/9557

 

Poza gdy tym Loki software wpadło w kłopoty już pół roku wcześniej Michael Simms postanowił stworzyć własną firmę tego typu i znakomicie sobie radzi do dzisiaj.

 

Sytuacja wygląda niestety tak, że linuksowcy po prostu nie grają= nie kupują produktów (gier) bądź też ewentualnie zamiast wspierać istniejące produkty na tą platformę wolą grać na konsoli syna ;P. Generalnie nie ma odzewu ze strony społeczności i obawiam się, że jeżeli doniesienia o ID się potwierdzą to jeszcze minie dekada a raczej dwie zanim na platformy otwarte zaczną się pojawiać tytuły godne uwag.

 

Zacznijmy od tego że graczy linuksowych jest mniej i po prostu tworzenie niektórych gier na ten system jest mało opłacalne np Chicago 1930. jednak są gry które zyskują spore zainteresowanie graczy Linuksowych np Ankh, Jack Keane itd i te tytuły mają swoje wersje dla tego systemu i ich tworznie jest całkiem opłacalne. jeśli chodzi o ciekawe gry to szczerze na Linuksa powstaje bardzo wiele fajnych gier i wystarczy przyjrzeć sie firmom które je tworzą aby się o tym przekonac.

 

Jeżeli piszesz, że nie ma poco pisać natywnie na platformę (_linuks_ → Linux) ORT to są 2/3 przeszkody, które przynajmniej mnie jako graczowi i zwolennikowi opensource przeszkadzają:

 

Open Source nie jest przeciwieństwem dla programów komercyjnych. Twórcy Open source nigdy nie byli przeciwni tworzeniu zamkniętych oraz płatnych płatnych programów na system Linux. Po prostu bez tych programów nie da się wygodnie korzystać z komputera.

Tobie się pomyliło z kolesiami od Free software, którzy rzeczywiście nie popierają tworzenia programów kmercyjnych - w moim przekonaniu niech lepiej zajmą się rozwijaniem GNU/Hurd zamiast wypisywać bzdury.

 

1.O ile wiem to Cedega jedynie emuluje te gry na linuksa a to pociąga za sobą pochłanianie zasobów systemowych znacznie więcej niż w przypdku natywnej gry co może w znaczny sposób wpłynąć na komfort gry co, z kolei, dla gracza jest priorytetem.

2. Cedega jest płatna i zamknięta, a przynajmniej nie otwarta do końca co kłóci się z ideą OS.

 

1. Dlatego Cedega, Wine i inne wynalazki nigdy nie będą w stanie pomóc żadnemu systemowi.

2. Po pierwsze nie ma żadnej idei dla zwykłych użytkowników systemu Linux. Ludzie korzystają z Flashplayer, Adobe Reader, Skype, zamkniętych sterowników do kart graficznych, dzwiękowych i wielu innych urządzeń - nie mamy tutaj żadnego wyboru. Tak samo jest z grami i praktycznie nikogo nie obchodzi co Richard Stallma wypisuje na sojej stronie. Wychodzi nowy Unreal lub Quake jest wersja dla systemu Linux to czemu miałbym się przejmować gadką jakiegoś kolesia. Skoro twórca systemu Linux i większość firm niepodziela jego pogladów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...