Bonio Napisano Październik 12, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Październik 12, 2007 Niedawno kupiłem Fedore Core 4 :] Zainstalowałem system, wszystko podczas instalacji przebiegło bez problemu. Z opcji instalowania GRUB'a zaznaczylem "other", abym [tak sądziłem] mógł korzystać z mojego xp którego mam na drugim dysku. Po zainstalowaniu systemu zrebootowałem kompa, jednak nie pojawiło mi się menu wyboru systemu GRUB, tylko normalnie menu ładowania systemu Windows [fuuu]. Jako że z menu ładowanie systemu Windows nie ma opcji wybrania systemu innego niż Microsoft chciałem zapytać jak mam zaistalować, bądź co mam doinstalować, abym mógł w końcu dobrać się do mojej Fedory. Proszę o pomoc, gdyż jestem zupełnie zielony, jeśli chodzi o Fedore, a tym bardziej GRUB'a. Wcześniej miałem Ubuntu :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokar620 Napisano Październik 12, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Październik 12, 2007 Odpal jeszcze raz płytę instalacyjną i wybierz tym razem rescue mode, o ile dobrze pamiętam w FC4 opcja taka była pod którymś z klawiszy F* - informacja prawdopodobnie na dole ekranu.Jak nie ma tego pod klawiszem to wpisz linux rescue Po odpaleniu trybu ratunkowego daj chroot /mnt/sysimage i teraz /sbin/grub-install /dev/hda Jak wszystko jest OK - to komunikat z ostatniego polecenia powinien być typu: ....no problems reported . Dajesz reboot i grub powinien się pojawić. Jest jeszcze coś takiego jak grub4dos - odpalać go możesz tylko w trybie DOS, czyli musisz użyć najpierw, np: dyskietki startowej, albo płyty typu bootcd, przejść do katalogu, gdzie wypakowałeś gruba i dać grub.exe. Powinno odpalić się menu gruba i będziesz mógł przejść do FC4 - w tym przypadku już pod linuksem instalujesz gruba z konsoli wcześniejszym poleceniem (jako root). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...