Anru Napisano Maj 14, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Maj 14, 2008 Witam jestem totalnie zielony jeśli chodzi o tematykę linuksa, a chciałbym sie dowiedzieć którą płytę instalacyjną najlepiej ściągnąć. Co oznaczają te symbole: i386 i686 x86 64 jeśli chcę zainstalować fedorę 9 na pendrive to którą wersje ściągnąć, live czy nie i którą z wyżej wymienionych opcji wybrać? Na dzień dzisiejszy posiadam Viste 32bitową. Powinienem startować od KDE, czy innego środowiska graficznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morsik Napisano Maj 14, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Maj 14, 2008 i386, i486, i586 oraz i686 to poprostu x86, czyli system/aplikacja na architekturę 32bitową x86_64 jak mówi ta cyferka na końcu to system/aplikacja na 64bity Jeżli naprawdę jesteś tzw. noobem to ine zabieraj się za instalację na Pendrivie, ewentualnie spróbuj Fedora LiveUSB Creator, który z poziomu Windowsa utworzy ci Live na Pendrivie, lecz jak piszą autorzy na stronie programu: "Czasem działa na pendrivie A i na komputerze X, ale działa na komputerze Y". Pamiętaj że możesz mieć na komputerze nawe kilka systemów operacyjnych np: Windows Vistę oraz Fedorę 9, a wybierać je możesz dzieki GRUBowi (bootmanager). Pamiętaj że początki czasem mogą być trudne, ale później pójdzie już z górki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...