MC' Napisano Marzec 5, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 5, 2009 Witam, Jestem nowicjuszem w temacie więc proszę o wyrozumiałość Problem: Chcę móc zarządzać PostgreSQL za pomocą pgAdmina3. 1. Zainstalowałem postgtresql + pgadmin3 z repo. 2. zalogowałem się jako root (su -) 3. # service postgresql initdb - inicjalizuje tzw klaster wszystkich tworzonych baz danych 4. # /etc/init.d/postgresql start - uruchomienie bazy 5. # su - postgres i bez hasełko wchodzę sobie do -bash-3.2$ i po wydanieu psql <nazwa bazy> mogę sobie wejść do dowolnej bazy tj: np: \l List of databases Name | Owner | Encoding -----------+----------+---------- mydb | postgres | UTF8 postgres | postgres | UTF8 template0 | postgres | UTF8 template1 | postgres | UTF8 jak widać jestem sobie na razie userem postgres Jedyny plik pg_hba.conf to /usr/share/pgsql/pg_hba.conf.sample i wygląda on (nic tam nie zmieniałem od instalki) tak: @authcomment@ # TYPE DATABASE USER CIDR-ADDRESS METHOD @remove-line-for-nolocal@# "local" is for Unix domain socket connections only @remove-line-for-nolocal@local all all @authmethod@ # IPv4 local connections: host all all 127.0.0.1/32 @authmethod@ # IPv6 local connections: host all all ::1/128 @authmethod@ I teraz chciałbym sobie móc zarządzać wszystkimi bazami postgreSQL za pomocą pgAdmina3 bo wydaje mi się to wygodniejsze niż klepanie komendy: psql. Niestety gdy uruchamiam pgAdmina3 jako już użytkownik systemowy dostaję takie okienko: w name i host wpisuję localhost i klikam Ok.. niestey dostaję komunikat o błędzie który niestety jest pusty. Pewnie dlatego że na początku startu phAdmina3 mam infoa że "nie można otworzyć plku tips.txt". No ale koniec końców nie mogę sie połączyć z localhostem i to jest moją bolączką. Być może jakiegoś settinga nie ustawiłem ale już trochę szykam i nie widz tego . Z góry dzięki za wskazówki i pomoc Pozdro MC' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...