efekthaxe Napisano Maj 11, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Maj 11, 2009 witam posiadam Linuksa fedora 10 (z nakładka gnome ?? -jestem zielony w Linuksie bo stawiam w tym systemie 1wsze kroki) i przypadkowo w kontach uzytkownikow zmieniłem "usera" na dev/null czy cos takiego i nie moge sie zalogowac, hasło do roota oczywiscie znam. moglby mi ktos wytlumaczyc jak to odkrecic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borzole Napisano Maj 11, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Maj 11, 2009 zmieniłem "usera" na dev/null heh dobre, teraz jesteś nicością no dobra, powiedz w jaki sposób to zmieniłeś ps. powinna być w linuksie opcja "wycofaj zmiany", widział ktoś system w całości z kontrolą wersji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morsik Napisano Maj 11, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Maj 11, 2009 ps. powinna być w linuksie opcja "wycofaj zmiany", widział ktoś system w całości z kontrolą wersji? Ta... w systemie plików ZFS jest chyba taka opcja, on sobie automatycznie backupy robi czy cuś takiego. efekthaxe: wejdź na TTY (Ctrl+Alt+F2) zaloguj się na roota, edytuj plik /etc/passwd nano /etc/passwd Na końcu pliku będzie Twoja nazwa użytkownika i w tej lini z tym userem będzie napis /dev/null. Tak wygląda przykłądowa struktura: mysql:x:27:27:MySQL Server:/var/lib/mysql:/bin/bash Czyli kolejno: nazwa usera ; hasło to tylko x tutaj ; uid ; gid ; pełna nazwa (np. imie i nazwisko) ; /ścieżka/do/home ; /ścieżka do powłoki Jeśli ścieżkę do powłoki masz /dev/null to zamień na: /bin/bash. Jeśli jednak /dev/null to /ścieżka do home, to zamień na: /home/TWOJA_NAZWA_UZYTKOWNIKA możesz też sprawdzić jaki jest katalog wykonując ls -l /home W edytorze nano pliki zapisujesz przez Ctrl+O a wychodzisz przez Ctrl+X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...