świerzak Napisano Styczeń 17, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 17, 2010 Witam programistów.Przeczytałem książkę ' Praktyczny kurs java ' M. Lis. Wiem, że program pisany obiektowo składa się z obiektów, ale nie wiem dokładnie jak one się komunikują ze sobą . Czy może mi ktoś to wytłumaczyć ? Podać jakiś program napisany konsolowo w którym następuje komunikacja obiektów ze sobą ? Jeżeli mam już stworzone obiekty klas w programie, klasy napisane prawidłowo ( interfejs, klasy potomne, polimorfizm), to po prostu w funkcji main {} wywołuje metody tych obiektów sterując je m.in. instrukcjami (if else, switch) i pętlami ? Taki sposób programowania ( dokładnie taki sposób pisania kodu w funkcji main{})przypomina mi trochę programowanie strukturalne w c++ z wywoływaniem funkcji . Czy właśnie tak ma wyglądać kod napisany wewnątrz main{} w JAVIE ? Ma być a'la-strukturalny z wykorzystaniem metod obiektów ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SeeM Napisano Styczeń 17, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 17, 2010 To chyba kwestia osobistych preferencji. Ja lubię gettersy i settersy dla każdej pierdółki i powinien to być jedyny sposób na komunikowanie się z instancjami. Unikam dzięki temu głupich błędów. A klasy nie komunikują się ze sobą bezpośrednio. W zasadzie to nie powinny o sobie niczego wiedzieć (poza wypadkami dziedziczenia). Po to się robi te klasy, żeby można było je łatwo wykorzystać ponownie w innych programach. "Działanie" programu nie jest zadaniem dla obiektów, tylko głównej pętli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się