Skocz do zawartości

[bash Awk] Program


qba_wl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuje pomocy z napisaniem pewnego programu. Problem jest taki że jestem dopiero początkującym i nie wiem jak w ogóle zabrać się za napisanie takiego projektu. Czy byłby ktoś w stanie dać chociaż jakieś rady bądź wskazówki pomocne w napisaniu takiego programu? Potrzebuje chociaż jakiś zarys jak to powinno wyglądać. Mniej więcej wiem jak zrobić wyszukiwanie ocen podmienianie itp. Ale kompletnie nie mam pomysłu jak się zabrać za ogół programu. Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc. Jeżeli znajdzie się jakiś pomocny człowiek który potrafiłby napisać takie coś to też byłbym bardzo wdzięczny (nie chodzi mi o całość bo wiadomo że to zabrałoby zbyt dużo czasu).

 

Oto program:

 

Rozproszona lista ocen zorganizowana jest następująco: istnieje główna lista zawierająca dane o wszystkich uczestnikach pewnego przedmiotu i ich oceny, oraz każdy z prowadzących posiada listy własnych grup, które modyfikuje wystawiając oceny. Lista główna jest na żądanie prowadzącego aktualizowana: zawartość jego listy zostaje dołączona do listy głównej. Listy grup dla nauczyciela można wygenerować na żądanie (typowo: na początku semestru), powinno przy tym istnieć zabezpieczenie przed nadpisaniem istniejącej listy i usunięciem z niej ocen. Dodatkowo istnieje możliwość wygenerowania z listy głównej jej podsumowania zawierającego listę studentów wraz z pojedynczą oceną, która jest średnią z wszystkich wystawionych im ocen (średnia ocena danego studenta).

 

Lista główna jest plikiem tekstowym zawierającym dla każdego studenta następujące informacje:

 

imię i nazwisko studenta,

nr albumu,

identyfikator grupy zajęciowej,

identyfikator prowadzącego grupę zajęciową,

listę ocen wystawionych przez prowadzącego.

Lista prowadzącego jest plikiem tekstowym zawierającym dla każdego studenta należącego do danej grupy zajęciowej następujące informacje:

 

imię i nazwisko studenta,

nr albumu,

listę ocen.