Tom123 Napisano Sierpień 1, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 1, 2010 Dzień dobry. Moim problemem jest przeniesienie systemu z komputera osobistego na laptop ze wszystkimi ustawieniami, oraz usunięcie systemu ze starego kompa. Na starym komputerze, jak i na lapku mam zainstalowany Windows Xp, i nie mam zamiaru go usuwać. Przeszukałem google i forum (słowa kluczowe: przenoszenie linuxa, przenoszenie fedory, przenoszenie linuxa na inny komputer), ale nie znalazłem dokładnego poradnika. W jaki sposób mam przekopiować /home, żeby zachować uprawnienia, i co mam ustawić przy ponownej instalacji, żeby system z niego korzystał? Czy do ponownej instalacji mogę skorzystać z instalatora LiveCD Fedory 13? No i jak odinstalować Fedorę na starym komputerze? Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość, bo jestem jeszcze początkującym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borzole Napisano Sierpień 1, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 1, 2010 W takim przypadku nic mądrego nie trzeba robić. * Zainstaluj na lapku system z LiveCD, załóż nowego użytkownika, a potem zwyczajnie skopiuj pliki z pc /home/user/ O zachowywanie uprawnień martwić się trzeba, gdy przenosi się katalogi systemowe (np. /var) tam każdy plik może mieć innego właściciela, grupę i prawa dostępu. * Możesz przenieść też cały system z pc na lapka, ale to wymaga trochę więcej wprawy, więc może nie będę mieszać Ci tym w głowie . * Usuwanie fedory sprowadza się do zaorania partycji (np. przy użyciu GParted z poziomu LiveCD) i przeinstalowania windowsowego bootloadera, ale to już pytanie na forum windowsowe. Prawdopodobnie wystarczy wrzucić płytkę instalacyjną Windows i wybrać jakąś opcję naprawy. Nie wiem, nie wnikam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...