Skocz do zawartości

Polskie Znaki (Fedora 21)


jma

Rekomendowane odpowiedzi

Od wczoraj (po ostatecznym pozegnaniu (bez zalu) zyndowsa 7) jestem uzytkownikiem Fedory (dwudziestki jedynki bodajze). Wszystko smiga jak nalezy. Nawet, a jestem zielony jesli chodzi o system Linux, udalo mi sie naprawic problem z dzwiekiem, ale problem, z ktorym sie do Was zwracam jest ponad moje sily. Do rzeczy: jak uzyskac polskie znaki w Fedorze 21?

Wchodze do Settings -> Keybord -> Layout i dodaje "Polish". Tym samym w "katalogu" mam dwa English (US) i Polish (rozwijajac "+" mam do wyboru kilka wariantow polskiej klawiatury, ale zakladam, ze dodajac jedynie "Polish" wszystko powinno smigac jak nalezy). Tylko, ze nie wszystkie polskie znaki dzialaja z altem.

Ratunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Wchodze do Settings -> Keybord -> Layout i dodaje "Polish". Tym samym w "katalogu" mam dwa English (US) i Polish (rozwijajac "+" mam do wyboru kilka wariantow polskiej klawiatury, ale zakladam, ze dodajac jedynie "Polish" wszystko powinno smigac jak nalezy). Tylko, ze nie wszystkie polskie znaki dzialaja z altem.

 

Spolszczenie masz może zainstalowane? Wnioskuję, że raczej nie - wyrazy typu Settings, Keyboard, Layout etc. Spolszczony system na pewno nie ma problemu ze znakami diakrytycznymi, jak widać: ąęćłóźż.

 

Jeśli nie masz spolszczenia, a jesteś laikiem, zainstaluj sobie aplikację od obsługi języków:

yum install system-config-language

Potem odnajdź program "Język" i dociągnij spolszczenie systemu. Oczywiście zamiast konsoli jak podałem, możesz zainstalować to jakimś centrum oprogramowania typu Gnome Software, co początkującemu jest pewnie bardziej na rękę ;) Wiesz, skróty poprzez konsolę to skrzywienie chyba każdego użytkownika Linuksa, z jakimś tam stażem - ciężko się potem odzwyczaić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto