Szarik Napisano Maj 25, 2015 Zgłoszenie Share Napisano Maj 25, 2015 Witam! Mam problem z natywną wersją Borderlands 2. Gra na Fedorze 21 z Gnome działała bezproblemowo. Ale samo środowisko graficzne mi nie odpowiadało, więc zainstalowałem Fedorę z Mate. Wgrałem do niej sterowniki Nvidii (kmod-nvidia-340xx-3.19.7-200.fc21.x86_64.x86_64 ze wszystkimi zależnościami + 32bitowe biblioteki xorg-x11-drv-nvidia-340xx-libs-i686). Po czymś takim na Gnome gra się uruchamiała. A obecnie na Mate odpala się tylko puste okienko. Przy uruchamianiu przez terminal nie sypią się żadne błędy. Czy możliwe jest, że wersja Fedory z Mate nie ma jakiś bibliotek? Tylko wtedy raczej byłyby jakieś błędy, prawda? Może ma ktoś pomysł, co zrobić albo jak sprawdzić, czy czegoś nie brakuje? Okienko, które się pojawia przy próbie uruchomienia gry: Mam Fedorę 21 64bit z Mate Nvidia Fx570m + sterowniki Nvidia 340.76 Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tele Napisano Maj 26, 2015 Zgłoszenie Share Napisano Maj 26, 2015 Zeby zobaczyc bledy uruchom gre z terminala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarik Napisano Maj 26, 2015 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 26, 2015 Uruchamiam przez terminal, ale nie ma żadnych błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tele Napisano Maj 27, 2015 Zgłoszenie Share Napisano Maj 27, 2015 W takim razie szukaj pomocy na Steam i na stronie producenta. Mozesz te podeslac im dane: kernel , nazwa dystrybucji i wynik komend strace -e open link_do_gry_lub_gra strace zeby dzialalo trzeba pierw zainstalowac. oraz wynik. glxinfo | grep OpenGL oraz glxinfo | grep rendering Sprawdz tez czy inne gry ci dzialaja typu Dota, czy Xonotic, Eclipde. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarik Napisano Maj 27, 2015 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 27, 2015 Udało się! Wielkie dzięki tele, bo bardzo mi pomogłeś. Zainstalowałem strace, wpisałem w terminalu tak jak mi napisałeś, czyli strace -e link_do_borderlands i tu zaczęło sypać błędami. Okazało się, że brakuje kilku bibliotek. Były one wprawdzie w folderze z grą, ale trzeba je było przenieść do /usr/lib/ . Ponadto brakowało bibliotek: - libbz2 (pakiet zfstream) - lzma (pakiet lzma-libs) - elfutils (pakiet elfutils-libelf-devel oraz elfutils-libelf-devel-static) - libgudev1 Wszystkie w wersji i686. Jeszcze tylko nie mam w grze dźwięku, ale będę nad tym pracował. Najważniejsze, że już się uruchamia . Zastanawia mnie tylko, dlaczego wcześniej na Gnome działało, a na Mate nie. W dodatku, sprawdziłem na innym komputerze, na którym jest Fedora z Gnome i tam również był ten sam problem. Dzięki jeszcze raz za pomoc! Pozdrawiam! --------------------------- Problem rozwiązany całkowicie, dźwięk działa! Po ponownym uruchomieniu komputera przy odpaleniu Borderlands przez terminal, wyświetlił mi się błąd: AL lib: (WW) alc_initconfig: Failed to initialize backend "pulse" AL lib: (WW) alc_initconfig: Failed to initialize backend "alsa" AL lib: (EE) ALCplaybackOSS_open: Could not open /dev/dsp: No such file or directory AL lib: (EE) ALCplaybackOSS_open: Could not open /dev/dsp: No such file or directory AL lib: (EE) ALCplaybackOSS_open: Could not open /dev/dsp: No such file or directory Zainstalowałem więc: - pulseaudio-libs (i686) - pulseaudio-libs-devel (x86_64 oraz i686) - alsa-plugins-pulseaudio (i686) Po tych zabiegach wszystko ładnie chodzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tele Napisano Maj 27, 2015 Zgłoszenie Share Napisano Maj 27, 2015 Super, gratuluje sukcesu ! Ale mam nadzieje ze na Steam czy na stronie producenta, ( moze maja forum ) napiszesz o problemie z grą by sprawdzili i poprawili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarik Napisano Maj 27, 2015 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 27, 2015 Mam zamiar napisać na forum Steam'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Czerwiec 27, 2015 Zgłoszenie Share Napisano Czerwiec 27, 2015 i tu zaczęło sypać błędami. Okazało się, że brakuje kilku bibliotek. Były one wprawdzie w folderze z grą, ale trzeba je było przenieść do /usr/lib/ . Ponadto brakowało bibliotek:- libbz2 (pakiet zfstream) - lzma (pakiet lzma-libs) - elfutils (pakiet elfutils-libelf-devel oraz elfutils-libelf-devel-static) - libgudev1 Lepiej było spróbować doinstalować braki przez Yum (czy tam DNF, pfff) albo podlinkować z /usr/lib do katalogu z grą. Mniej problemów na przyszłość. Fakt, ze libki muszą być 32-bit wynika z tego, że cały Steam jest 32-bit w pierwszej kolejności (tak myślę) no i fakt, że dana gra jest 32-bit przeważnie. Dziwne jednak, że przynajmniej niektórych Steam sobie nie dorzucił jako zależności, szczególnie te dwie pierwsze =_= Jeszcze tylko nie mam w grze dźwięku, ale będę nad tym pracował. Najważniejsze, że już się uruchamia . Na 99,99% wina PulseAudio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się