.ESP. Napisano Listopad 27, 2016 Zgłoszenie Share Napisano Listopad 27, 2016 Cześć, mam taki problem. Chciałem w sieci firmowej zrobić otwarte wifi dla klientów. Kupiłem access pointy i extendery. W domy dla testów wszystko skonfigurowałem bez problemu - mam zwykły router tp-linka za modemem Vectry i do tego właśnie routera podłączyłem wszystko i działa jak należy. W firmie mam tak ISP ->ich router->server (apache2, dhcp, firewall itp - prosty server na fedorze)->niezarządzalne switche->klienci I teraz tak. Po kablu klienci łączą się bez problemu, DHCP przydziela IP, można korzystać z zasobów sieci jak i Internetu. Do switcha podłączam AccessPoint Tp-linka, apek dostaje IP, mogę pingować server i zew ip. DHCP na apeku wyłączone. Gdy podłączam się do niego to nie chce się łączyć/sieć ginie/podczas podłączania zanika sygnał z max do nic i się nie chce łączyć. To chyba musi być problem z Serverem bo skoro w domu na lokalnym prostym środowisku wszystko działa ok.... przesyłam również konfigurację DHCP, ip route, resolv.conf i configurację kart sieciowych na serverze. Będzie wdzięczny za pomoc. [root@perfekt-srv adrian]# cat /etc/dhcp/dhcpd.conf ddns-update-style none; option domain-name-servers XXX.XXX.XXX.21, 8.8.8.8; default-lease-time 86400; max-lease-time 604800; authoritative; subnet 192.168.1.0 netmask 255.255.255.0 { range 192.168.1.40 192.168.1.240; option subnet-mask 255.255.255.0; option broadcast-address 192.168.1.255; option routers 192.168.1.1; } [root@perfekt-srv adrian]# ip route XXX.XXX.XXX.20/30 dev eth1 proto kernel scope link src XXX.XXX.XXX.22 192.168.1.0/24 dev eth0 proto kernel scope link src 192.168.1.1 169.254.0.0/16 dev eth0 scope link metric 1002 169.254.0.0/16 dev eth1 scope link metric 1003 default via XXX.XXX.XXX.21 dev eth1 [root@perfekt-srv adrian]# cat /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 DEVICE=eth0 TYPE=Ethernet UUID=54fa93b5-3b9d-4237-9943-eb67522d8ba6 ONBOOT=yes NM_CONTROLLED=no BOOTPROTO=none IPADDR=192.168.1.1 GATEWAY=192.168.1.1 NETWORK=192.168.1.0 NETMASK=255.255.255.0 DEFROUTE=yes IPV4_FAILURE_FATAL=yes IPV6INIT=no NAME="LAN" HWADDR=6C:F0:49:76:6C:5E DNS1=XXX.XXX.XXX.21 DNS2=8.8.8.8 [root@perfekt-srv adrian]# cat /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth1 DEVICE=eth1 HWADDR=00:10:A7:05:83:40 TYPE=Ethernet UUID=f38fc5a9-3b21-49a9-9bbb-573e8f35f35e ONBOOT=yes NM_CONTROLLED=no BOOTPROTO=none NAME="WAN" #IPADDR=192.168.0.189 #GATEWAY=192.168.0.1 #NETMASK=255.255.255.0 #DNS1=192.168.0.1 #DNS2=8.8.8.8 IPADDR=XXX.XXX.XXX.22 GATEWAY=XXX.XXX.XXX.21 NETMASK=255.255.255.252 DNS1=XXX.XXX.XXX.21 DNS2=8.8.8.8 [root@perfekt-srv adrian]# cat /etc/resolv.conf # Generated by NetworkManager #nameserver 91.239.250.21 #nameserver 192.168.0.1 nameserver 8.8.8.8 nameserver 91.239.248.21 [root@perfekt-srv adrian]# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszcz Napisano Listopad 28, 2016 Zgłoszenie Share Napisano Listopad 28, 2016 A co jak włączysz DHCP na AP? I dlaczego wyłączasz, jak mają z tego korzystać klienci? Jeżeli chcesz przepuszczać, klientów do DHCP na serwerze to musisz ustawić AP w tryb bridge. Wytłumacz dokładniej co masz nam myśli mówiąc: "Gdy podłączam się do niego to nie chce się łączyć/sieć ginie/podczas podłączania zanika sygnał z max do nic i się nie chce łączyć.". Jak się podłączasz, czym itp. I ostatnia rzecz, te zabawki czasami fiksują tworząc dziwne problemy. Jeżeli możesz spróbuj przywrócić do ustawień fabrycznych. Aczkolwiek to jest mój strzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.ESP. Napisano Listopad 28, 2016 Autor Zgłoszenie Share Napisano Listopad 28, 2016 W AP TP-LINK próbowałem trzech ustawień. Pierwsze networking (tam gdzie IP APeka się ustawia) dynamic IP - wtedy ip przydziela mój server i wtedy dhcp na APeku nie jest dostępne. Drugie Static z bramą i maską zarówno z włączonym DHCP jak i wyłączonym na APeku. Trzecie Bridge. Żadne nie działa. Sprawa wygląda tak: Stoję w pobliżu APeka, wyszukuję dostępne sieci, pokazuje mi sieć pełen zasięg, biorę połącz i w tym momencie poziom zasięgu spada do zera i sieć ginie (w sensie nie widzę jej już). Mam dwa takie APeki i oba tak się zachowują, Mam jeszcze extender Netgear, który może pracować jako APek i to samo. W APekach TP-Linka w sekcji diagnostict mogę pingować server (192.168.1.1), google (8.8.8.8) i wszystko bangla. Jedynie co to nie mogę się połączyć w firmie po WIFI. W logach DHCP widzę, że wysyła przydzielone IP do urządzenia, które łączy się z APekiem, ale dalej już nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszcz Napisano Grudzień 1, 2016 Zgłoszenie Share Napisano Grudzień 1, 2016 A czym się łączysz? Jeżeli Linux-em to zobacz co mówią logi. Zobacz też logi na AP. Spróbuj też jak możesz użyć innego urządzenia do połączenia się. I co jak się podłączysz się kablem do AP tzn. klienta. Czy też nie działa? Z tego co wkleiłeś na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok. Edit: Ostatnia rzecz, jak możesz to przełącz WiFi na częstotliwość 5GHz, lub pobaw się kanałami. Może być tak, że sieć jest zaszumiona. Ewentualnie, odłącz AP od switcha, podepnij to routera i zobacz czy to twój serwer i konfiguracja robi problem, czy AP sam w sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.ESP. Napisano Grudzień 5, 2016 Autor Zgłoszenie Share Napisano Grudzień 5, 2016 Siema, dzięki za zainteresowanie tematem i próbę znalezienia problemu. zabrałem server do domu, switche, pachcordy apeki - wszystko zeby bylo identycznie. postawiłem serwer od nowa na debianie minimalna instalacja; skonfigurowałem firewall i dhcp. WAN - eth1, LAN - eth0. WAN ustawiłem na dhcp z mojej sieci Vectra. I kurna wszystko działa APek rozsiewa wifi poprawnie nadaje IP z dhcp serwera, klienty przewodowe tez działają poprawnie. zanoszę to wszystko do firmy podpinam pod router dostawcy pod eth1l; konfiguruje statyczne IP dla niego i powtórka z rozrywki, klienty przewodowe śmigają aż miło; a wifi nadal działa jak opisane w poprzednim moim poście. Już kurde nie wiem. Napisałem do dostawcy internetu w firmie bo to jest jedyna zmiana w stosunku do tego co ustawiłem w domu. Mi już pomysłów zabrakło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszcz Napisano Grudzień 5, 2016 Zgłoszenie Share Napisano Grudzień 5, 2016 W takim razie, jak pisałem wcześniej, może być tak, że coś w firmie zakłóca sygnał WiFi. Pobaw się tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się