Skocz do zawartości

ATI 9100


SEbaX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was.

 

Jestem tak zielony z (_linuxa_ → Linuksa) ORT ze az wstyd. Chcialbym to troszke zmienic i sie pouczyc obslugi (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Cale zycie pracowalem na systemach z linii Windows.

Aktualnie zgrywam z sieci Fedore. Wczesniej instalowalem Mandraki, Redhaty i zawsze mialem jeden problem. Moze w Fedorze bedzie latwiej to zrobic.

Ano nie moge skonfigurowac Xfree. Robilem to wg roznych instrukcji i nigdy mi nie zainstalowal sie moj radeon. Posiadam Radeona 9100 128 Mb. Karta nie jest wykrywana chyba poprawnie, nie idzie mi jako radeon 8500 ani 9000 (do wyboru nie bylo 9100, chociaz to odpowiednik 8500).

Przez brak wykrycia karty rodzi sie problem pracy przy odswiezaniu 60 Hz, a praca na 19" nie wplywa zbyt pozytywnie na oczka :?

Orientujecie sie czy w tym wydaniu jest juz wspracie dla tej karty ?

Chcialbym to wiedziec, poniewaz jak zainstaluje to na poczatku piorytetem bedzie konfiguracja grafiki do pracy...

 

sorki za dlugosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale odświerzanie możesz ręcznie wpisać w pliku XF86Config. Jeżeli preferujesz tryb graficzny (nie wiem jak jest w Fedorze, mam Auroksa), zobacz w 'Ustawienia systemowe' --> 'Ekran' zakładka 'Zaawansowane' :idea: Próbowałeś w ten sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zmianie karty graficznej nie miałem wykrywanego monitora - nie widzieć czemu? i miałem odśierzania 60Hz tak jak Ty. Ale teraz mam 85Hz, a tylko wystarczyło zmienić z listy na monitor jakiejś dobrej formy (tyle samo ") i po restarce sprzęt mi już nie migał :)

w tym sek ze jesli nie mam wykrytej poprawnie karty graficznej nie mam takiej opcji...

Nie no opcja taka powinna być, przynajmniej ja mam taką w GNOME... hmm, a po wpisaniu system-settings:/// do jakiegoś menedżera plików też nie masz żadnych opcji?

 

A ustawienie monitora 85MHz nic nie daje (są takie na liście wyboru w niektórych distrach)