Skocz do zawartości

problem z netem


Wlodi

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z netem. (od razu zaznaczam ze jestem doszczetnie zielony :? )dopiero co zainstalowalem fedore core1 i z samego poczatku net dzialal bez zazutu(na dhcp). jednak po paru uruchomieniach net wysiadl :( a karta jest aktywna tyle ze nie odbiera zadnych pakietow. zeby bylo ciekawej to pod winXP net dziala mi bez zazutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z netem. (od razu zaznaczam ze jestem doszczetnie zielony :? )dopiero co zainstalowalem fedore core1 i z samego poczatku net dzialal bez zazutu(na dhcp). jednak po paru uruchomieniach net wysiadl :( a karta jest aktywna tyle ze nie odbiera zadnych pakietow. zeby bylo ciekawej to pod winXP net dziala mi bez zazutu

 

A co ci wyrzuca ifconfig ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli mialem to zrobic komenda ifconfig eth0 to wyszlo mi to:

 

 

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:40:F4:31:85:AB

UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1

RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0

TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0

collisions:0 txqueuelen:1000

RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:0 (0.0 B)

Interrupt:10 Base address:0x8000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli mialem to zrobic komenda ifconfig eth0 to wyszlo mi to:

 

Mogłeś dać samo ifconfig ( tylko z konta root'a ) ale tez jest dobrze.

 

To co przesłałeś wskazuje na to że interfejs nie otrzymał numeru IP.

 

Przeslij zawartość pliku /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

 

Może sobie przypadkiem coś namieszałeś w konfiguracji tego interfejsu ?

 

A może zmieniałeś jądro lub sterowniki karty sieciowej ?

 

Jaką masz kartę sieciową ? jakich sterowników używasz ?

 

Czy używasz binarnych sterowników Nvidia ? Jeżeli tak to sprawdź czy po wyłączeniu tych sterowników karta działa OK. Na szybko możesz to zrobić zmieniając sposób startu systemu w pliku /etc/inittab z 5 na 3 w linii: