Skocz do zawartości

problem z mc


Wlodi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z mc

Przez przypadek odinstalowalem mc, zeby bylo mniej smiesznie to podczas deinstalacji powiesil sie Add/Remowe Applications

i nie usunal tego do konca.

Jednak nadal istnieje tam na liscie ale przy probie deinstalacji znowu sie zawiesza, a gdy proboje zainstalowac go z rpm-u to wyswietla mi sie komunikat ze jest (_jush_ → już) ORT zainsalowany.

Do tego teraz gdy wchodze do Add/Remowe Applications zawiesza sie on przy sprawdzaniu co jest zainstalowane:

"checking system package status" a konkretnie pada przy wyswietleniu "procesing headers" .

Pomozcie bo nie mam zielonego pojecia jak to zrobic(zreszta sam jestem zielony jesli chodzi o (_linuxa_ → Linuksa) ORT :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z --force probowalem ale dzieje sie tak samo jakbym instalowal bez tego - zawiesza sie i miga mi tylko kursor w terminalu i nic sie nie dzieje

 

mowiles o przebudowaniu bazy rpm, ale (_jush_ → już) ORT mowilem ze jestem zielony wiec czy moglbys mi powiedziec jak to krok po kroku zrobic :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy dalem

rpm --rebuilddb

to zawiesza sie

a gdy dam

rpm --rebuilddb -vv

to wyswietla mi sie to

 

D: odbudowywanie bazy danych /var/lib/rpm w /var/lib/rpmrebuilddb.7554

D: tworzenie katalogu /var/lib/rpmrebuilddb.7554

D: otwieranie starej bazy danych przy użyciu dbapi 3

D: otwieranie środowiska db /var/lib/rpm/Packages joinenv

D: otwieranie indeksu db /var/lib/rpm/Packages rdonly w trybie 0x0

 

i w tym momencie tesh sie zawiesza :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sproboje jutro bo dzisiaj musze dac net wspolokatorowi :?

a co do czasu czekania to czekalem prawie 30min na 2Ghz Atlhlonie (2400+)i 512 DDR wiec to (_napewno_ → na pewno) ORT (_jush_ → już) ORT byl zwis :(

dzieki za pomoc :) mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość