Skocz do zawartości

Problem Z Drukarką


Regis

Rekomendowane odpowiedzi

WItam!

Mam problem z instalacją drukarki Lexmark Z 55 pod FC2. Podczas instalacji dostaję informację, że potrzebyny jest libslang.so.1. Poszukałem w necie i zainstalowałem compat-slang-1.4.5-7.src.rpm. Na wszelki wypadek zrestartowałem system. Nie wiem czy to potrzebne ale jestem początkującym użytkownikiem (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Niestety po ponownej próbie instalacji sterowników wyskakuje ten sam problem. Będę wdzięczny za każdą pomoc bo sam już nie wiem co dalej robić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem w necie i zainstalowałem compat-slang-1.4.5-7.src.rpm.

Pliki z rozszerzeniem .src.rpm to zapakowane źródła, a tobie potrzebna jest binarka. Znajdź paczkę z rozszerzeniem .i386.rpm.

 

Zamiast szukać w necie spróbuj używać apt/yum - ułatwisz sobie tylko życie. Aha, wywal to co zainstalowałeś - będzie porozrzucane w podkatalogach /usr/src/redhat (tych podkatalogów jednak nie usuwaj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Niestety nie mogę znaleźć takkiego pliku rpm o jakim pisałeś. Znalazłem samą biliotekę Libslang.so.1 i wrzuciłem go do katalogu /lib. Niestety nic nie pomaga. :unsure: Nadal nie wiem co zrobić. Proszę o jakąś podpowiedz.

Pozdrawiam wszystkich!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuciłem go do katalogu /lib. Niestety nic nie pomaga.

RPM nie sprawdza czy plik jest na dysku, tylko czy jest w bazie danych. Wrzucenie pliku do katalogu nic nie rozwiąże.

 

Tego szukałeś? Najprościej jest wpisać w konsoli

yum install compat-slang

(trzeba wcześniej zmienić ścieżki do repozytoriów, bo te standardowe są przeciążone).

 

system-config-printer nie wykrywa Ci drukarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, poszło bez problemu. Niestety przy instalacji wyskoczył jeszcze jeden błąd :unsure: