Skocz do zawartości

Po Instalacji Grub Nie Widzi Fedory


peterpan1203

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich tych bardziej i mniej zaawansowanych w temacie Linuksa. Jestem początkującym Fedorowiczem ale wydaje mi się, że dość zawziętym. Problem, który mnie dotyczy to brak możliwości wyboru systemu do uruchomienia. Instalowałem Fedorę 4 kilka razy, podczas wyboru domyślnego systemu wybrałem Other (w moim przypadku WXP) i po restarcie komputera nie uruchamia się plansza z polem wyboru systemu tylko od razu uruchamia sie windows. Próbowałem instalować kilkukrotnie żeby wyeliminować ewentualne błędy ale bez powodzenia.

Z tego komputera korzysta oprócz mnie jeszcze dwóch synów, dlatego wolę mieć ustawiony jako domyślny system windows a boję się próbować zrobić domyślną Fedorę.

Mam dwa dyski, z czego pierwszy ma 3 partycje a drugi dwie. Fedorę instalowałem na tym drugim na 15 MB partycji.

Proszę o radę. Dodam, że czytałem forum, jeżeli nie wszystkie to na pewno większość postów ale nie mogłem znaleźć nic co mogłoby mnie naprowadzić na właściwy trop

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze po prostu nie zaistalowales programu startowego. Wloz pierwsza plytke, i gdy sie pokaze plansza wpisz

linux rescue

nastepnie enter. Potem czeka cie wybor jezyka, wyszukiwanie instalacji etc. W koncu pojawi sie ukochany terminal Wpisz po kolei

chroot /mnt/sysimage/
grub-install /dev/hda
exit
exit

(_acha_ → aha) ORT gdy zapyta co zrobic z obrazem systemu daj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego komputera korzysta oprócz mnie jeszcze dwóch synów, dlatego wolę mieć ustawiony jako domyślny system windows a boję się próbować zrobić domyślną Fedorę.
Wierz mi, Twoje dzieci szybciej przyzwyczają się do Fedory niż Ty sam...

Mam dwa dyski, z czego pierwszy ma 3 partycje a drugi dwie. Fedorę instalowałem na tym drugim na 15 MB partycji.
Heh, 15 MB :D