lszk Napisano Sierpień 11, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 11, 2005 Takie pytanie. Mając #include <qapplication.h> #include <qpushbutton.h> int main(int argc, char *argv[]) { QApplication forma(argc, argv); QPushButton *button = new QPushButton("Quit", 0); button.resize(100, 50); QObject::connect(button, SIGNAL(clicked()), &forma, SLOT(quit())); forma.setMainWidget(button); button->show(); return forma.exec(); } dlaczego nie może być tam tej opcji resize? Bez niej się kompiluje normalnie. Ew. co jest jeszcze wymagane dopisać/zmienić, aby się z tą linijką skompilowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@Sorror Napisano Sierpień 12, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 12, 2005 Resize służy jedynie "poprawnie" zdefiniowanym elementom klasy QPushButton. QPushButton button("Quit", 0); button.resize(100, 50); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lszk Napisano Sierpień 12, 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 12, 2005 No czyli ten jest 'niepoprawnie' :?: A dla stworzonego w ten sposob sie nie da :?: PS. Sorki, ze bez pznaczkow, ale ... zycie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@Sorror Napisano Sierpień 12, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 12, 2005 Button u Ciebie yest wskaźnikiem, o ile takie coś przejdzie przy odwołaniu się do składnika klasy (button->show(); zamiast button.show(); //druga wersja jest standardem), o tyle funkcje muszą pracować z legalnymi obiektami klasy (nie pomoże tu dynamiczna alokacja pod element QPushButton) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lszk Napisano Sierpień 12, 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 12, 2005 Standard standardem, ale tak tez chodzi i tak sie juz wlasciwie przyzwyczailem. Zreszta juz mam. Tamta linijka powinna wygladac tak button->resize(100, 50); Wtedy dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@Sorror Napisano Sierpień 13, 2005 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 13, 2005 Nom, to yest właśnie różnica w programowaniu GUI a konsole. Swoją drogą z ciekawości posprawdzam czy zapis wskaźnikowy nie ogranicza niektórych operacji (moim zdaniem ogranicza, ale to się dopiero okaże ). Poza tym ja bym tak nie mógł, jakoś wywoływania wskaźnikowe reprezentujące konkretny widget są dla mnie mało "reprezentatywne" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lszk Napisano Sierpień 13, 2005 Autor Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 13, 2005 Ja czytam ebooka "C++ GUI Programming with Qt 3" i w nim wlasnie jest to w wiekszosci pokazane na wskaznikach, wiec tak tez staram sie uzywac. moim zdaniem ogranicza, ale to się dopiero okaże Jakbys cos ciekawego odkryl, to daj znac A ja tym czasem lece system naprawiac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się