Skocz do zawartości

Grub I Win Xp


highscreen

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem całkiem początkujący użytkownikiem (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Chciałbym zainstalować sobie FC2 lecz mam pewien problem. Gdy zainstaluje FC2 nie uruchamia mi sie Windows XP a jest on mi niewątpliwie potrzebny. Mam dwa dyski 60gb podzielony na 2 partycje ( na pierwszej jest win xp) drugi dysk 20 gb na którym chce zainstalowac (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Gdy juz po instalacji FC2 chciałem uruchmić Win Xp nie uruchamiał mi sie tylko wyskakiwały napisy rootnoverify (hda1,0) chailoader 1. Mam do Was proźbe, aby ktos opisał mi jak zrobić żeby uruchamiała mi się fedora i win xp. Można podac również linka ale nie w języku agielskim ponieważ też jestem słaby z angielskiego. Za pomoc z góry dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy zainstaluje FC2 nie uruchamia mi sie Windows XP.

Sprawdź najpierw, czy dopisanie makeactive w /etc/grub.conf nie rozwiąże problemu. Powinno to mniej więcej wyglądać tak:

title kradziona winda
       rootnoverify (hd0,0)
       chainloader +1
       makeactive

Jeśli to nie pomoże, to zapewne dopadł Cię ten błąd:

https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_b...g.cgi?id=115980

Wynika to z tego, że kernel 2.6 odczytyje geometrię dysku prosto z dysku (przy użyciu interface'u extended INT13) zamiast z BIOSU (legacy INT13). Niestety, MS jak zwykle stworzył swój własny standard (który jest obejściem problemu, a nie jego rozwiązaniem) i nikomu nic nie powiedział. Objawia się to inną geometrią dysku i przez to miesza się trochę tablica partycji (a właściwie wartości CHS). Ponieważ Windows dalej używa CHS (nie wiedzieć po jakiego czorta), więc system nie wstaje. Więcej info tutaj:

https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_b...i?id=115980#c74

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&....bofh.it&rnum=4

 

Rozwiązanie problemu masz tutaj:

http://www.redhat.com/archives/fedora-deve...y/msg00908.html