nygus Napisano Luty 26, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Luty 26, 2006 jaki program polecacie do pisanie w c++ pod linuksem?? czy powinienem wgrywac jakies dodatkowe biblioteki zeby programowac w tym jezyku?? zna ktos linki do kursow, toturiali pisania programow w c++, ale zalezy mi na tworzeniu grafiki, jakis okienek itd jako takie podstawy c++ mam i znudzily mi sie juz wyniki w konsoli, a moze ktos zna tez stronke o podstawach pisania gier w c++ czy cos takiego z gory thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KozaK Napisano Luty 26, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Luty 26, 2006 Poszukaj w wyszukiwarce forum, albo jeszcze lepiej w samym forum Programowanie bo takie pytania powtarzaja sie z czestotliwoscia mniej wiecej jednego na dwa tygodnie, czyli wystarczajaco czesto, zeby nie trzeba bylo tworzyc nowego tematu o tym samym. Do moderatorow: Moze nalezaloby sie zastanowic nad przypieciem jakiegos tematu, ktory dotyczy tego wszystkiego, bo odpowiadanie ciagle na te same pytania robi sie juz nudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lszk Napisano Luty 26, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Luty 26, 2006 jaki program polecacie do pisanie w c++ pod linuksem?? Jakikolwiek. Może byś jakiśzwykły notatnik. Potem z konsoli kompilujesz wpisany kod. Ja używam anjuty, ale jest też wiele innych. czy powinienem wgrywac jakies dodatkowe biblioteki zeby programowac w tym jezyku?? Biblioteka standardowa na początek powinna wystarczyć z nawiązką. Potem możesz sobie np. dociągnąć bibliotekę obsługującą wyrażenia regularne :] ale zalezy mi na tworzeniu grafiki, jakis okienek itd jako takie podstawy c++ Jeżeli chodzi o programowanie okienkowe, to masz do wyboru kilka środowisk: gtk, qt, wxwidgets, tk itp. Dla C++ jest przystosowane w zasadzie qt (jest w nim napisane), ale w innych też możez pisać. Potrzebna jest jednak do niego wiedza o obiektach z c++, ich tworzenia, dziedziczenia itp. Co do grafiki, to chyba najlepszy będzie opengl. moze ktos zna tez stronke o podstawach pisania gier w c++ http://forum.ks-ekspert.pl/index.php?showtopic=48127 Tam poszukaj. [edit] Temat rzeczywiście się powtarza, więc przypinamy ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tulio Napisano Grudzień 30, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Grudzień 30, 2006 jesli chodzi o program, który bedzie podkreslal bledy, podpowiadal i uzupelnial braki, w którym bedziemy mogli wykonywac wiele operacji na kodzie i tak dalej oraz bedzie wspólgral z gcc i g++ (bez recznego wypisywania) to polecam codeblocks: http://forums.codeblocks.org/index.php?board=20.0 pobierz jakis nightly build codebloksa, który wyszedl na fedore (z 22 grudnia czyli 22 december jest na fedore). Co do kursów to jednym z lepszych jest Megatutorial od Xiona: http://xion.gamedev.pl/texts/megatutorial.xml niby pisze on o Windowsie i Microsoft Studio cos tam do pisania - wszystko z zawyjatkiem funkcji getch() dziala na linuksie (a zamiast funkcji getch() i jej dodawania do include mozna uzyc "std::cin; std::cin.ignore();") oczywiscie póki nie dojdziemy do programowania z interfejsem uzytkownika - Windows API (ale to daleko) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@Sorror Napisano Grudzień 30, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Grudzień 30, 2006 wszystko z zawyjątkiem funkcji getch() działa na linuksie (a zamiast funkcji getch() i jej dodawania do include można użyć "std::cin; std::cin.ignore();") oczywiście póki nie dojdziemy do programowania z interfejsem użytkownika - Windows API (ale to daleko) To jest brzydkie, lepiej już #include <curses.h> i mamy getch(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P-A-B-L-O Napisano Sierpień 7, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 7, 2007 Panowie, a co myślicie o KDevelop C++? A może ktoś do pisania w C++ używa Eclipse? Proszę o komentarze na temat tych IDE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda Napisano Sierpień 8, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 8, 2007 znam parę osób, które chwała KDevelop, ale osobiście mi się nie podoba, dodatkowo korzystam z Gnoma, więc przy instalacji zainstalowałbym prawie całe KDE yumem jeśli chodzi o moje ulubione IDE to zdecydowanie Code::Blocks, respekt dla ekipy, która to kodzi, bije pokłony ale myśle, że nie warto ściagać gotowych rpm'ów z nightly build, bo o ile developerzy daja radę, tak nie daje rady zupełnie ekipa paczkująca w miarę świerze paczki wychodzą na debiana i ubuntu. Ale jak spojrzymy na stronkę: http://wiki.codeblocks.org/index.php?title...source_on_Linux to okaże się, że instalacja jest bardzo prosta. W zasadzie można sobie odpuścić ten tutorial, bo wszystkie potrzebne devele mamy w repozytoriach fedory - wystarczy je dociągnąć yumem, a pożniej skonfigurować, skompilować i zainstalować źródła Code::Blocks. Działamy wtedy na świerzutkim snapszocie, a nie na jakiś paczkach sprzed miesiąca, kompilowanych od przypadku do przypadku Ale nie dziwie się ekipie od CB, bo przecież zawsze brakuje rąk do pracy, choćby do poprawiania bugów Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lszk Napisano Sierpień 8, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 8, 2007 Z Code::Blocks to miałem swego czasu problemy. Często się wieszał i wywalał, zarówno pod winda, jak i pod fedorą, więc sobie odpuściłem Obecnie używam emacsa i sobie chwale. Nie musze z niego wychodzić, aby program skompilować/uruchomić/debugować. Dodatkowo moge go dostować pod siebie chyba pod każdym względzie, co mi odpowiada. Co do kdevelop, to zainstalowałem sobie do potestowania i musze powiedzieć, że dla kogoś kto pisze przykładowo w qt4, jest jak znalazł Nie trzeba już qmake'a z konsoli męczyć. Ale dla "gołego" cpp, to już jednak wole emacsa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P-A-B-L-O Napisano Sierpień 9, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 9, 2007 Dzięki za odpowiedzi. Więc najbardziej zainteresował mnie emacs, bo na razie chodzi mi o czyste C++. Czytałem sobie na jego temat na wikipedii. Podoba mi się to, że ma podświetlenie składni. Ale jeszcze pytanko: Czy przy włączeniu da się ustalić jaki projekt piszemy? Czyli konsola, czy jakiś form? Czy jest to po prostu rozszerzony edytor? No i czy po odpaleniu pokazuje się np. główny szkielet programu? W windzie używam Borlanda i jestem zadowolony. I szczerze mówiąc właśnie jakieś IDE w tym stylu by mi odpowiadało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@Sorror Napisano Sierpień 9, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 9, 2007 Nie, nie jest to klasyczny edytor kodu i takich ficzerów jak zakładkowanie kodu tam nie doświadczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda Napisano Sierpień 9, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 9, 2007 Mówi się, że emacs to mały systm operacyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ci Napisano Sierpień 10, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 10, 2007 Ja z kolei zaproponuje vim'a Z opisanych tutaj mozliwosci vim dotatkowo posiada uzupelnianie skladni, istnieja rowniez dodatkowe pluginy przeksztalcajace program w bardziej rozbudowany edytor c++. Jesli chodzi o programy z wykorzystaniem biblioteki QT to zdecydowanie nalezy tu postawic na KDevelop lub Edyuk(dla QT4, choc dawno nie patrzylem na jego najnowsze wersje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P-A-B-L-O Napisano Sierpień 10, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 10, 2007 No jeśli vim posiada uzupełnianie składni to ciekawa sprawa. I rzeczywiście chyba edytorek godny polecenia. Czytałem, że jest on klonem vi. Zatem czy też działa w dwóch trybach, poleceń i wstawiania? A czy odpalał ktoś pod wine Borlanda C++ 6 Personal? Przyzwyczaiłem się do tego IDE i nie chce mi się go zostawiać. W zasadzie Borland mnie trzyma przy MS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirco Napisano Październik 14, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Październik 14, 2007 c++ i SDL edytor w linux anjuta prosty tutorial aplikacji okienkowych na stronie libsdl.org proste przykłady aplikacji sdl w języku polskim (i angielskim) na stronie http://www.sdl.mirek.ugu.pl Powodzenia :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jajaja2 Napisano Październik 25, 2008 Zgłoszenie Share Napisano Październik 25, 2008 jeżeli uczysz się jezyka od podstaw, to polecam książkę Symfonia C++ standard. Programowanie w języku C++ orientowane obiektowo. Tomy 1,2, a co do edytora to chyba vim jest najlepszy, ale to jeszcze zależy od preferencji użytkownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się