Skocz do zawartości

Błąd Napędu


waldek207

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Problem jest następujący: gdy wkładam płytkę z mp3 lub filmem i próbuje odtworzyć pojawia się napis "błąd napędu", komp jest nowy i system był instalowany już w sklepie a ja jestem zielony w (_linuxie_ → Linuksie) ORT i nie wiem w czym tkwi problem, czy jakieś kodeki, sterowniki, czy coś z napędem?

 

Będe wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak. Najpierw sprawdź jakiego masz KDE albo GNOME oraz jakiego linuksa(dystrybucja i jej wersja). Nowe wersje środowisk graficznych same montują płyty więc nie powinno byc żadnych problemów. Wkładasz płytę i masz zamontowany nośnik :0

Aby sprawdzić wersję GNOME/KDE kliknij prawym przyciskiem myszy na panelu tam gdzie masz menu z aplikacjami, ale na wolnej przestrzeni i wybierz coś w stylu "informacje o ..." Tam będzie pisać numerek KDE albo GNOME. Sprawdź jeszcze wersje fedory. Np. tak. Wchodzisz w Menu->narzędzia systemowe->Konsola(terminal) czy coś podobnego. Tam wpisujesz :

uname -a

I będzie tam wersja jądra i wersja systemu. Być może masz jakąś archaiczną wersję systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że płyta jest zamontowana, pomieważ np zdjęcia lub dokumenty są normalnie odczytywane...???

 

Mam GEOME w wersji 2.8.0 wydanie z 2004 roku.

 

A to jest ta wersja linuksa(FedoraCore) po wywołaniu kodu "uname -a":

 

Linux localhost.localdomain 2.6.9-1.667 #1 Tue Nov 2 14:41:25 EST 2004 i686 athlon i386 GNU/Linux

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia/dokumenty widać na płycie?

Płyte się montuje tak:

mount /dev/hdc /media/cdrom

zakładając, że wpis w /etc/fstab masz dobry. W innym wypadku musisz wpisać mount -t auto <reszta>.

 

Od razu uprzedzam, że do obsługi mp3 potrzebujesz plugin odpowiedni (pise w faq), a do filmów to musisz dopiero zainstalować mplayera(czytaj o yum w faq).