drummmer Napisano Lipiec 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 29, 2006 Witam, na wstępie chciałbym wyrazić zdziwienie z powodu, śmiem twierdzić, nieudanej przeprowadzki forum. Powodem jest fakt, iż skasowane zostało moje konto, które założyłem jakiś czas temu [niedawno, ale jednak] jeszcze na starej wersji forum. Przy próbach logowania w wersji obecnej otrzymywałem komunikat "Przepraszamy, nie znaleziono użytkownika o takim login'ie." Obecnie, jak widać, musiałem założyć nowe, o identycznym loginie jak tamto, które zostało usunięte. Ponadto zaginął temat, ze względu na który założyłem wtedy konto [traktował o ntfs-3g]. Wydaje mi się, że zaginionych jest nieco więcej... Przejdę więc do tematu właściwego: Problem mój polega na zrywaniu połączenia z internetem po pewnym czasie [od pół godziny do godziny] działania Azureusa [którego to zainstalowałem niedawno]. Tzn. połączenie teoretycznie działa i jest aktywne, jednak wszystkie transfery spadają do zera, próba otworzenia jakiejkolwiek strony WWW kończy się... a właściwie nie kończy, bo wyświetlany jest komunikat "Wyszukiwanie hosta...". Słowem - połączenie staje się martwe. Restart sieci pomaga, ale tylko czasowo, tj. na kolejne 0.5-1h. Z internetem łączę się poprzez firmę Aster [modem kablowy firmy Motorola podłączony przez USB]. Przeglądając forum nie znalazłem identycznego problemu, jedynie trochę podobny [jednak dość stary, z 2004 roku], który sugerował dopisanie linii "persist" w pliku /etc/ppp/options.adsl, jednakże u mnie taki plik nie istnieje, więc dopisałem "persist" w /etc/ppp/options. Nie pomaga. Zaznaczam również, że korzystam z Javy dostarczonej przez firmę Sun, zainstalowanej i skonfigurowanej wg tej instrukcji. Proszę więc o wyjaśnienie przyczyny problemu i pomoc w jego rozwiązaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lszk Napisano Lipiec 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 29, 2006 na wstępie chciałbym wyrazić zdziwienie z powodu, śmiem twierdzić, nieudanej przeprowadzki forum. Powodem jest fakt, iż skasowane zostało moje konto, które założyłem jakiś czas temu [niedawno, ale jednak] jeszcze na starej wersji forum. Przy próbach logowania w wersji obecnej otrzymywałem komunikat "Przepraszamy, nie znaleziono użytkownika o takim login'ie." Obecnie, jak widać, musiałem założyć nowe, o identycznym loginie jak tamto, które zostało usunięte. Ponadto zaginął temat, ze względu na który założyłem wtedy konto [traktował o ntfs-3g]. Wydaje mi się, że zaginionych jest nieco więcej... Spowodowane jest to tym, że konto założyłeś dość niedawno, a na forum jest baza z maja. Trwają prace nad przeniesieniem tamtej z unb. Co do azora to nie wiem. Jak ja go włącze, to od razu mi całe łącze zapycha i nie mam neta :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@WalDo Napisano Lipiec 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 29, 2006 połączenie teoretycznie działa i jest aktywne, jednak wszystkie transfery spadają do zera, próba otworzenia jakiejkolwiek strony WWW kończy się... Ogranicz na początek maksymalną prędkość wysyłania i pobierania. Ja zostawiam sobie mniej więcej 5kB/s na poruszanie się po stronach. Czyli przykładowo jeśli prędkość pobierania ode mnie wynosi ok.45kB/s to maks.prędkość wysyłania w Azureusie ustawiam na 40. Podobnie postępuję ustawiając prędkość pobierania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drummmer Napisano Lipiec 30, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 30, 2006 Ogranicz na początek maksymalną prędkość wysyłania i pobierania. Ja zostawiam sobie mniej więcej 5kB/s na poruszanie się po stronach. Czyli przykładowo jeśli prędkość pobierania ode mnie wynosi ok.45kB/s to maks.prędkość wysyłania w Azureusie ustawiam na 40. Podobnie postępuję ustawiając prędkość pobierania. Pisząc o transferach, miałem na myśli te w Azureusie. Nie chodzi o to, że łącze się zapycha, tylko że staje się martwe i całkowite transfery in/out wynoszą zero. Po prostu połączenie teoretycznie istnieje, a praktycznie jest tak jakbym był odłączony od internetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exbros Napisano Lipiec 31, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 31, 2006 Problemem jest prawdopodobnie nie transfer (zapchanie lacza danymi przeplywajacymi w obu kierunkach), a "przeladowanie lacza" (konkretnie - modemu) nawiazanymi polaczeniami na portach TCP. Ogranicz maksymalna liczbe sesji wysylania i pobierania a takze maksymalna liczbe klientow ktorzy moga czekac w kolejce. U mnie to rozwiazalo problemy. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
...>>udzior<<... Napisano Sierpień 1, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 1, 2006 Witam Dokladnie ta jak pisze exbros... ale jest jeszcze jedna prawdopodobna przyczyna - modem dostaje zadyszki i poprostu zalicza zwieche (problem sprzetowy) A tak z ciekawosci zobacz czy wyrobi Ci siec i2p.. jezeli beda podobne efekty, to nie pozostaje nic innego jak tylko: 1. Ograniczyc ruch. 2. Wymienic modem ("wszystkie" modemy na USB to takie zabaweczki). 3. Poszukac jakiegos przerobionego firmware do modemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drummmer Napisano Sierpień 3, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 3, 2006 Przez ostatni czas trochę testowałem powyższe rozwiązania i niestety problem nie został rozwiązany. Ogranicz maksymalna liczbe sesji wysylania i pobierania a takze maksymalna liczbe klientow ktorzy moga czekac w kolejce. Ograniczałem powyższe wartości coraz bardziej, obecnie zszedłem do "Maksymalna ilość połączeń na torrent = 10", "Maksymalna liczba połączeń (globalnie) = 10", "Maksymalna liczba prób połączeń jednocześnie = 1", a więc bardzo niskie wartości. Czas działania bez zawieszenia się trochę wydłużył, niemniej po pewnym czasie łącze przestaje działać i wymaga restartu. 1. Ograniczyc ruch. j.w. 2. Wymienic modem ("wszystkie" modemy na USB to takie zabaweczki). Hm... Modem nie wydaje się być złej jakości [powyżej pisałem, że jest to Motorola Surfboard 5100], zwłaszcza, że pod Windowsem wszystko pięknie działało z domyślnymi ustawieniami [czyli z dużo większymi limitami niż obecnie ustawiłem]. 3. Poszukac jakiegos przerobionego firmware do modemu. Faktycznie, wygląda jakby to była wina sterowników, jednak poszukiwania takowych po sieci nie przyniosły rezultatów i zmuszony jestem korzystać z tych, których system użył automatyczniue, tj "Broadcom Corporation USB Cable Modem". Może konfiguracja ręczna [iRQ, MEM, IO, IO1, IO2, DMA0, DMA1 w "Kontroli urządzeń sieciowych"] by przyniosła jakieś efekty? Tylko nie wiem jakie dane tam wpisać... Albo ewentualnie sterownik innego modemu, tylko też nie wiem jaki może okazać się kompatybilny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
...>>udzior<<... Napisano Sierpień 3, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 3, 2006 Tylko od razu mowie, co zlego to nie ja :> http://www.tcniso.net/Nav/Firmware/ http://www.theoryshare.com/index.php?optio...0&Itemid=34 Pobuszuj w necie to znajdziesz firmware z shelem. Podobno na starym firmware modem ma problemy z niektorymi routerami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drummmer Napisano Sierpień 4, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 4, 2006 Tylko od razu mowie, co zlego to nie ja :> http://www.tcniso.net/Nav/Firmware/ http://www.theoryshare.com/index.php?optio...0&Itemid=34 Pobuszuj w necie to znajdziesz firmware z shelem. Podobno na starym firmware modem ma problemy z niektorymi routerami. Na pierwszej stronie, owszem jest jakis firmware do mojego modemu, jednak po pierwsze platne toto jest i to nie malo, po drugie sprawdzilem i mam nowsza wersje firmware'u niz najnowsza na tamtej stronie, po trzecie wyczytalem, ze za aktualizacje firmware'u odpowiedzialny jest ISP [w moim przypadku Aster]. Czy to w ogóle jest wina firmware'u, skoro pod Windowsem problem nie wystepowal? Bo mi sie wydaje [choc bardzo prawdopodobne, ze sie myle], ze problem tkwi w sterownikach modemu pod linuksem lub jego konfiguracji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
...>>udzior<<... Napisano Sierpień 4, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 4, 2006 Na pierwszej stronie, owszem jest jakiś firmware do mojego modemu, jednak po pierwsze płatne toto jest i to nie mało ... kto szuka ten znajdzie. po drugie sprawdziłem i mam nowszą wersję firmware'u niż najnowsza na tamtej stronie, ... to co nam mowi komenda eventlog z modemu, bądź też gadatlimy (od czasu do czasu) pan syslog -> /var/log/messages po trzecie wyczytałem, że za aktualizację firmware'u odpowiedzialny jest ISP [w moim przypadku Aster]. ... uderzaj na HelpDesk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@WalDo Napisano Sierpień 4, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 4, 2006 Bo mi się wydaje [choć bardzo prawdopodobne, że się mylę], że problem tkwi w sterownikach modemu pod linuksem lub jego konfiguracji... To raczej nie jest problem modemu. Też mam Aster i u mnie Azureus z repozytoriów Fedory (2.4.0.3) działa bez problemów. Oczywiście możesz mieć jakiś problem ze swoim modemem. Aster o ile wiem wykorzystuje co najmniej 3 rodzaje modemów. 2 z nich miałem u siebie zainstalowane i Azor śmigał aż miło. Może jakiś wadliwy egzemplarz? Możesz zawsze poprosić, żeby przyszedł technik i przetestował na miejscu. Co do helpdesku, to raczej (przynajmniej oficjalnie) nie wspierają innych systemów niż "jedynie słuszny". Musiałbyś dostać się osobiście do jakiegoś admina, co jest trudne i może on by Ci coś poradził. Ze standardowych ruchów to polecę to co zazwyczaj robi helpdesk Astera Wyłącz (fizycznie z prądu) modem na kilka, kilkanaście sekund i włącz ponownie. A przedtem sprawdź czy firewall przepuszcza odpowiednie porty i czy masz poprawne połączenie z Azorka (Narzędzia->Test NAT). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_17 Napisano Sierpień 21, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 21, 2006 Witam, też mam taki sam problem z internetem podczas używania Azureusa, tylko że ja uzywam NEO na modemie Sagem Fast 800. Także po jakiejś godzince internet pada, polecenie ifconfig (_wogule_ → w ogóle) ORT nie wykrywa połaczenia, odpalenie go ponownie takze nie pomaga, jedyne słuszne wyjscie to restart systemu, co do modemu to jestem pewien że modem wydala bo jak pracowałem na Auroxie to Azureus mógł smigać 3 dni i zadnej zwiechy, moje przypuszczenia co do powodów takiego stanu rzeczy to SElinux, bo jak wiadomo Windows XP z SP2 ma takie coś jak ograniczenie jednoczesnych połaczeń do 10 i po przekroczeniu tej ilości także zostaje odłaczony net, nie jestem pewnien ale nic innego nie przychodzi mi do głowy jak podobne zabezpieczenia na SElinux-ie. Proszę potwierdzić albo zaprzeczyć moje przypuszczenia, i jeżeli to (_żeczywiście_ → rzeczywiście) ORT SElinux to jak zmienić jego politykę aby nie wywalał neta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uosiu Napisano Sierpień 21, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 21, 2006 podobne zabezpieczenia na SElinux-ie. nic takiego ja sobie radze bez resetu systemu su - #odlaczamy modem z USB #liczymy do 10 #podlaczamy modem spowrotem modprobe pppoatm pppd call ueagle-atm #jak nie dziala to ostatnie 2 komendy powtarzamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda Napisano Sierpień 21, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 21, 2006 a ja radzę sobie tak: pkill -9 pppd pppd call uegale-atm trzeba poczekać chwilę, pingi powinny zacząć smigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siekiera Napisano Sierpień 21, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Sierpień 21, 2006 Z Azurem mam te same problemy. Rozwiazalem je Bittorrenetm. Stary, ale jary. Ciagnie na max. Bez zmian. Azur zamula system... Ostatnio gcj mi zajelo 650MB swapa... Niedopracowane paczki gcj? Czy nowy Azur (po update)? /edit/ SELinux to chyba nie, bo Azur nie wola avc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się