radeon255 Napisano Listopad 2, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Listopad 2, 2006 Jestem nowy w tym temacie staralem sie rozwiazac swoj problem sam w oparciu o wszelkie jakies odnosniki z google czy waszego forum. Zainstalowalem (_linuxa_ → Linuksa) ORT no i pojawil sie mi problem przy instalacji gruba. Nadmienie od raze ze na calkiem innych dyskach mam win xp i fedore 6. Po probie wystartowania z dysku na ktorym jest fedora pokazuje mi sie grub i znak zachety nie pozatym sie nie dzieje. Nie wiem kompletnie co zrobic jestem bowiem poczatkujacy. Po odpaleniu linux rescue a nastepnie zastosowaniu chroot /mnt/sysimage staralem sie znalezc grub.conf plik ten jednak w ogole nie istenieje. Prosze o pomoc w tym temacie bo juz sie z tym mecze i mecze i nic mi nie wychodzi. Piszcie jak najprostszym jezykiem z wszelkimi komendami bo naprawde jestem w tym wszystkim zielony narazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gryhild Napisano Listopad 2, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Listopad 2, 2006 Witam Coś musiałeś źle pozaznacza pod czas instalacji. Grub powinnien być w mbr i wsio powinno działać, no ale jak nie działą ... Gruba można zainstalować raz jeszcze. Odpalasz sobie rescue cd lub jakiegoś live linuksa. Następnie montujesz katalog root gdzieś tam, np. w /mnt/linux. No i chroot mkdir /mnt/linux - tworzy katalog /mnt/linux mount /dev/hdx /mnt/linux - montuje do niego katalog / chroot /mnt/linux - chroot /dev/hdx - partycja główna ( / ) Jeżeli masz katalog /boot na osobnej partycji musisz go zamontować mount /dev/hdy /boot /dev/hdy - partycja z /boot Teraz już wystarczy grub-install /dev/hdz /dev/hdz - twój dysk startowy Powinno działać Zresztą na temat gruba jest (_mnustwo_ → mnóstwo) ORT na forum, możesz sobie poczytać. Pozdrawiam Gryhild Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...