Skocz do zawartości

Aktualizator Oprogramowania

Tulio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy w Fedorze... Zaskoczyla mnie poprawnie zainstalowanym XGL oraz oprogramowaniem i administracja, lecz niestety nie szybkoscia... - To byl taki wstep powitalny, a teraz do rzeczy:

po skonfigurowaniu rozdzielczosci itd. pomyslalem, ze teraz czas na aktualizacje systemu, a wiec w poszukiwaniu update'ra szybko znalazlem go (Aplikacje-->[...]-->aktualizator oprogramowania).

Wlaczylem owy aktualizator i poprosil mnie o haslo admina i po wpisaniu zaskoczyl mnie tak wygladajacym bledem:

"Uruchomiona jest inna aplikacja majaca dostep do informacji o oprogramowaniu"

no to szybko wzialem polecenia top oraz Monitor systemu (wlasciwie jedno i to samo...) no i znalazlem winowajce "yum-updatexx" (xx jest napisane bo nie pamietam co tam bylo).

Teraz wszedlem w System --> Preferencje --> Sesje --> Programy startowe i o to mój problem:

co ja mam wylaczyc, zeby yum-update sie nie wlaczal przy starcie? (skoro nie dziala tak jak chce to chce go wylaczyc).

Pozdrawiam,

Tulio

Tez jestem nowym uzytkownikiem w ogóle linuksa, ale spróbuje Ci pomóc.

Wylaczyc to mozesz w System->Ustawienia Serwera-> Services, na samym koncu w Background Services jest yum-updatesd odznacz go i gotowe.

Co do tej szybkosci to wlasnie proponowalbym zainteresowac sie tymi uslugami.

Jesli wywalilo Ci informacje, ze uruchomiona jest inna aplikacja to najprawdopodobniej wlasnie yum-update przygotowywal sie do aktualizacji, mogles to sprawdzic przez top. W sumie polecam jednak zostawic ta usluge, bo pierwszej aktualizacji nie powinno juz byc takich problemów.

co ja mam wyłączyć, żeby yum-update się nie włączał przy starcie? (skoro nie działa tak jak chcę to chcę go wyłączyć).

Miałem ten sam problem. Mianowicie lubię pograć w ET :D i w momencie kiedy (_włancza_ → włącza) ORTł mi się yum-update ET strasznie mi zwalniał. Odpowiedź znalazłem na forum więc ją wklejam także tutaj.