Dresio Napisano Styczeń 19, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 19, 2007 Witam Sciągnąłem niedawno podobno fajną gierke skijump w wersji 0.2.0. Przy kompilacji wyskakuje błąc braku allegro-4.1.6 lub nowszej wersji. Sprawdzając mam allegro -4.2.0-18. Nie wiem dlaczego gra się nie chce skompilować. Podobna sytuacje mam z gra wormux tyle że chodzi tutaj o pakiet SDL i też mam wersje nowszą. W czy może lezeć problem, że przy kompilacji wyskakują te komunikaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeR HunteR Napisano Styczeń 19, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 19, 2007 doinstaluj pakiety devel, allegro-devel sdl-devel, co do wormux to gra jest w repozytorium, yum install wormux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dresio Napisano Styczeń 21, 2007 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 21, 2007 Wormux sobie zainstalwoalem dzieki za cynk o repo. Ale problem z allegro dalej jest aktualny bowiem mam paczke devel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stiffler Napisano Styczeń 22, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 22, 2007 poka: rpm -qa |grep allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dresio Napisano Styczeń 22, 2007 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 22, 2007 prosze zrzutka: http://www.pomoce.org/dresio/zrzutekranu1.png Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stiffler Napisano Styczeń 22, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 22, 2007 A pokaż jeszcze komunikat jaki wypluwa przy kompilacji, bo cos mi sie to w logiczną całość nie układa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ecik__ Napisano Styczeń 22, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 22, 2007 A pokaż jeszcze komunikat jaki wypluwa przy kompilacji, bo cos mi sie to w logiczną całość nie układa ;/ Układa. skijump jest po prostu ułomne i tak naprawdę nie jest przygotowane, że ktoś może mieć allegro w wersji nowszej niż 4.1.x. Jeśli koniecznie komuś zależy na skompilowaniu to trzeba dokonać drobnej zmiany w pliku ./configure, a mianowicie: poszukać około 2203 linii czegoś takiego: if (ALLEGRO_SUB_VERSION==1) { if (ALLEGRO_WIP_VERSION>=10) return 0; else i zmienić na: if (ALLEGRO_SUB_VERSION>=1) { if (ALLEGRO_WIP_VERSION>=0) return 0; else i configure już przejdzie, chociaż u mnie i tak kompilacja się wykrzacza przy make. Mimo wszystko, możliwe, że jest to związane z platformą x86_64. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dresio Napisano Styczeń 24, 2007 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 24, 2007 No po twoich zmianach faktycznie configure idzie poprawnie. Przy make mi tez się wywala przy: cup.cpp:22: warning: non-local variable ‘<anonymous enum> sort_type’ uses anonymous type cup.cpp: In function ‘void cup_menu()’: cup.cpp:78: warning: ‘for_each_file’ is deprecated (declared at /usr/include/allegro/alcompat.h:148) cup.cpp:78: warning: ‘for_each_file’ is deprecated (declared at /usr/include/allegro/alcompat.h:148) cup.cpp: In function ‘void load_cup(char*)’: cup.cpp:390: error: array bound forbidden after parenthesized type-id cup.cpp:390: note: try removing the parentheses around the type-id make[1]: *** [cup.o] Błąd 1 make[1]: Opuszczenie katalogu `/home/dresio/download/gry/skijump-0.2.0' make: *** [all-recursive] Błąd 1 A nie mam platformy 64 bitowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ecik__ Napisano Styczeń 24, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 24, 2007 No po twoich zmianach faktycznie configure idzie poprawnie. Przy make mi tez się wywala przy: (...) A nie mam platformy 64 bitowej. To dokładnie to samo miejsce co u mnie. Możemy więc założyć, że gra jest niedopracowana niestety. Poprawa tego wymagałaby większej ingerencji w źródła, a ja się na C++ nie znam :] Ew. można się z tym zgłosić do autora, jeśli chcesz (z tego co kojarzę to skijump to polski produkt). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dresio Napisano Styczeń 25, 2007 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 25, 2007 I chyba tak zrobie. Prześle mu tez link forum z tym problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjj Napisano Marzec 3, 2007 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 3, 2007 Niedopracowany ten kod, ale po zakomentowaniu dwóch miejsc kompiluje sie i nawet mozna gry uzywac. Pierwszy problem: cup.cpp#390 hills = new (char *)[50]; na hills = new (char *); //[50]; Drugi problem: hill.cpp#495 i nn. q3d_later( ZOOM+7,lagrange(ZOOM,inrun)-20,INRUN_W, ZOOM-10,lagrange(ZOOM,inrun)-20,INRUN_W, ZOOM-10,lagrange(ZOOM,inrun)-20,-INRUN_W, ZOOM+7,lagrange(ZOOM,inrun)-20,-INRUN_W,makecol(150,100,30)); na /* q3d_later( ZOOM+7,lagrange(ZOOM,inrun)-20,INRUN_W, ZOOM-10,lagrange(ZOOM,inrun)-20,INRUN_W, ZOOM-10,lagrange(ZOOM,inrun)-20,-INRUN_W, ZOOM+7,lagrange(ZOOM,inrun)-20,-INRUN_W,makecol(150,100,30)); */ Byc moze traci sie przez to czesc funkcjonalnosci. Nie próbowalem nic poprawiac ani sugerowac zmian. Nie grywam w ogóle. Tzn. na komputerach nie grywam w ogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się