Skocz do zawartości

Problem Z Instalacja Atherosa Wifi

vragod87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Na początku muszę stwierdzić, że jestem nowy w środowisku linuksa. Postanowiłem zainstalować sobie na próbę fedore core 6 i mam problem z WiFi. Mój laptop posługuje się kartą Atheros AR5005G Wireless Network Adapter do bezprzewodowego połączenia z siecią (nie mam innej opcji połączenia internetowego) i fedora tejże karty (_wogóle_ → w ogóle) ORT nie wykrywa. System oferuje mnóstwo innych urządzeń ale nie to. Wykrywa natomiast kartę ethernet Marvell Yukon, ale ta akurat w tej chwili potrzebna do szczęścia mi nie jest :-/ Poradźcie co robić? Jakie polecenie w konsoli wpisać, żeby pokazała mi jakie karty mam zainstalowane, cokolwiek? Nadmienić muszę że polecenie w konsoli ifconfig (przy zalogowaniu jako root) nie działa. Proszę o pomoc!

proponuje zacząć od instalacji madwifi

yum install kmod-madwifi

u mnie po tej "operacji" wszystko się ładnie wykryło (też lap i też atheros) i zaczęło działać. nie miałem żadnych problemów z wifi.

zaznaczam ze nie mam dostepu do neta z dystrybucji fedora wiec instalacja przez (_yum'a_ → yuma) ORT nie wchodzi w gre :-(

co robić w takim wypadku? czy jest jakaś możliwość sciągniecia moda przez windowsa i dopiero zainstalowanie go pod linuksem?nie wydaje mi sie bo zeby tak bylo, musze miec dostep do partycji NTFS, do której żeby mieć dostęp również należy sciągnąć odpowiedni pakiet :/ błagam pomóżcie!

jm# dzięki za poradę

pozdrawiam

ehh ale nakombinowałem :-/ mam teraz dostep do neta, ale ze wczesniej probowalem zainstalowac paczke recznie (i dalej nie mam wykrytej karty) to teraz nie idzie mi (_wogole_ → w ogóle) ORT polecenie yum install kmod-madwifi :-/ Prosze poradzcie co zrobic żeby tamte paczki usunać i żeby moć zaistalować z yuma ?

[root@localhost ~]# yum install kmod-madwifi

Loading "installonlyn" plugin

Existing lock /var/run/yum.pid: another copy is running. Aborting.