Skocz do zawartości

Samba Serwer Rekompilacja ?

mtkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie jestem tak zielony z (_linuxa_ → Linuksa) ORT ze nawet nie wiem czy pisze temat w dobryym miejscu za co z gory serdecznie przepraszam. Mam Fedore 6 i musze zainstalowac na niej Sambe postawic serwer oraz zrekompilowac jadro.

Chcialem Was zappytac jak sie do tego zabrac oraz czy to co bede robil tj. polecenia wpisywane itp .beda gdzies zapisywane do pliku zeby pozniej moc to podejrzec albo wydrukowac sobie? Pozdrawiam

To jakieś zadanie czy tylko tak sobie? Po co ta rekompilacja jądra?

Wszystko co się wypisuje na konsoli w trakcie sesji możesz logować do pliku poleceniem script. Całośc poczynań leci do pliku ~/typescript. Zapisywanie kończy się po naciśnięciu sekwencji Ctrl-D lub polecenia exit.

To ma byc forma pomocy komus kto ma zadanie zeby postawic Linuksa jako serwer z samba. Rekompilacja po to zeby zoptymalizowac system do sprzetu. I wiem ze potem czytajac chyba jakis plik mozna dojsc do tego co dokladnie bylo wykonane bez koniecznosci zblizania sie do kompa.

ps. Nie wiem do konca czy to zadanie do szkoly ale chyba nie, no chyba ze nauczyciel cierpi na przerost ambicji bo ta osoba chodzi na wydzial Stosunkow Miedzynarodowych :-)

Rekompilacja po to zeby zoptymalizowac system do sprzetu.
Mam nadzieję, że wiesz co robisz, bo można "przedobrzyć". IMHO lepiej zdać się na jądro przygotowane dla distro. Optymalizacja kernela przez jego rekompilację to mit biorąc pod uwagę wydajność dzisiejszych komputerów.

I wiem ze potem czytajac chyba jakis plik mozna dojsc do tego co dokladnie bylo wykonane bez koniecznosci zblizania sie do kompa.
Nie mam pojęcia o co może chodzić. Ale tak jak napisałem script zrzuca dokładnie wszystkie ruchy na konsoli. Istotne zmiany systemowe zapisywane są w /var/log/messages, ale nie sądzę, zeby o to chodziło :)