Skocz do zawartości

Interface Eth0 Ciągle Up - Jak To Zmienić


DuZy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem nowy na forum więc na początek wypada się przywitać :) ... a teraz do problemu. Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem początkujący w kontaktach z linuxami ;) więc proszę o trochę wyrozumiałości.

 

Problem z jakim się zetknąłem wygląda nastepująco: mam serwer na którym jest zaisntalowana Fedora 8. Dwa interfejsy eth i każdy prowadzi do innego urządzenia sieciowego (routera). Tablica routingu skonfigurowana w taki sposób żeby do danego miejsca w sieci prowadziły dwie trasy: jedna wpisana bez metryki a druga ze zwiększoną metryką. W przypadku normalnej pracy cały ruch idzie powiedzmy przez interface eth0. I teraz tak w razie awarii łącza pomiędzy serwerem (eth0) i routerem chciałbym aby w tablicy routingu wskoczyła trasa z wyższą metryką - czyli żeby ruch został kierowany przez interface eth1. I tu jest problem, ponieważ kiedy wypnę kable sieciowy z intreface'u eth0 dostaję info że "link down" ale interface jest ciągle UP - taki stan powoduje że w tablicy routingu nie może wskoczyć druga trasa prowadząca przez interface eth1.

 

Moje pytanie brzmi: czy w jakiś sposób można doprowadzić do tego, aby po odłączniu kabla sieciowego interface eth0 na serwerzy przechodził w stan DOWN? Może coś takiego jak komunikaty keep-alive do monitorowania stanu interface'u? (sorki jeśli piszę głupoty ale linux to nie jest moja mocna strona)

 

Proszę o jakieś wsazówki co mógłbym z tym zrobić. Może istnieje jakies inne rozwiązanie na przełączanie tras statycznych w tablicy routingu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie brzmi: czy w jakiś sposób można doprowadzić do tego, aby po odłączniu kabla sieciowego interface eth0 na serwerzy przechodził w stan DOWN?
Ręcznie to ifdown eth0 jako root. Pewnie można pomyśleć o jakimś skrypcie, który zautomatyzuje ten proces

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach