Skocz do zawartości

Jaki System Do Sieci Lokalnej I Netu?


patro

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanie, szukam systemu linuxowego do zarządzania siecią lokalną. Sieć liczy około 12 komputerów i jest do nich podłączony net, działają na win xp home. Problem jest taki że jest strasznie dużo użytkowników. Tak więc na każdym koncie każdemu użytkownikowi trzeba tworzyć w windowsie konto i przy tym konta wyglądają tak że na każdym komputerze są utworzeni ci sami użytkownicy, tak więc gdy ktoś chce zostawić plik na kompie to jest on tylko na tym jednym komputerze i tak samo jest z oglądanymi stronami www (że np. zapisane ulubione www na jednym komputerze nie są widoczne na tym samym koncie na innym komputerze. Nie znam się za bardzo na linuxach, lecz słyszałem że można jeden komputer ustanowić serverem i przez to wszystkie pliki użytkowników będą przechowywane na jednym komputerze i w ten sposób użytkownicy będą mieli dostęp do swoich stron i plików na wszystkich komputerach. Tak więc jaki system byście polecali? Ja zastanawiałem się nad fedorą 8, lecz jak zacząłem instalować na athlonie 1000 ghz, 256ram, 64mb grafiki to mi instalowało z 3 lub 4 godziny aż w końcu zrezygnoowałem bo instalowało się dalej tak wolno. tak więc ktoś może mi jakoś pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze fajnie by było, jakbyś napisał jakie masz doświadczenie w Linuksie (jeżeli jesteś początkujący to polecam mimo wszystko fedorę). Poza tym nie za bardzo rozumiem, o co chodzi...to ma być serwet FTP?