Skocz do zawartości

Oddzielny Router I Serwer Samba Z Czterema Kartami Sieciowymi


kermi

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, jeśli ktoś będzie to uważać za pytanie zielonego ludka, ale przeszedłem się z Mandrivy na Fedorę z powodu tego, że Mandriva nie widzi mojego sprzętowego RAID-0 na nowym komputerze, który będzie robić za serwer SAMBY. Ponieważ nie znam się dobrze na sieciach a w szczególności brak mi w Fedora Core 9 wersja 64 bity niektórych poleceń w stosunku do Mandrivy proszę o pomoc. Mam:

 

1. Komputer z Natem - który ma adres 192.168.0.200 podłączony do DSL TPSA

 

2. Komputer z Sambą i czterema kartami sieciowymi (ponieważ używa się programu dosowego jedna karta to za mało :( ) o adresach:

eth0 192.168.0.5

eth1 192.168.1.5

eth2 192.168.2.5

eth3 192.168.3.5

 

Samba ma byc PDC i z tym nie będzie żadnego chyba problemu, natomiast w jaki sposób podsieci kart eth1/eth3 mogą zobaczyć internet, gdzie brama jest

na adresie 192.168.0.200. Co należy użyc i jakich narzędzi w FC 9? Przepraszam, ale w tym systemie na razie poruszam się jak pijane dziecko we mgle;) Pomimo prostoty dla niektórych adminów proszę jednak o łopatologiczne wyłożenie co i jak zrobić w FC. Dziękuję z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie moze byc jednej sieciowki z 4 adresami IP?

ifconfig eth0 192...... up

ifconfig eth0:0 192..... up

ifconfig eth0:1 192..... up

ifconfig eth0:31337 192..... up

 

Do glowy mi przychodzi pomysl zrobienia NATu na eth0 i eth->n korzystaja z niego jako z bramy, ew mozna zrobic bridge, np br0 i do bridge dodac wszystkie karty sieciowe.

 

Za zaden z tych pomyslow nie odpowiadam, po prostu glosno mysle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być jedna sieciówka z 4 adresami - chodzi o fizyczne zwiększenie pasma sieci.

Programy oparte o systemy plikowe bardzo mocno obciążają sieć - każdy klient otwiera i

samego exe'ca - w sumie około 180-240 plików, a takich klientów w sieci jest sporo - ok