Skocz do zawartości

Fedora Znikła / Fedora + Debian


tommecki

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

bardzo proszę o wskazówki by rozwiązać następujący problem:

 

miałem na dysku fedore 11 na ext4, następnie zainstalowałem debiana. automatyczne wykrycie innych systemów nie powiodło się, tzn nie zostałą wykryta fedora. w pliku menu.lst nie ma wpisu o fedorze;/

podejrzewam ze jest to problem z grubem, ktory nie obsługuje partycji ext4 (tak wyczytałem) czy istnieje jakis sposób aby to działało?

 

jestem nowicjuszem, zdecydowałem sie do zainstalowania róznych wersji linuksa na starym komputerze aby zaznajomic sie z innymi systemami niz Win.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ext4 nie moze byc (poki co) na partycji z grubem. tak wiec jak chcesz miec fedore na ext4 to trzeba osobno partycje /boot stworzyc na ext3. co do problemu - pokaz jak wyglada tablica partycji dysku - fdisk -l /dev/sdX (L jak lampa,X - wybrany naped). no i pokaz ten menu.lst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A grub korzysta z /boot na partycji debianowej? To jak Ci wcześniej działała fedora, przecież musiała mieć partycję /boot w ext3. Musisz się po prostu w debianowym pliku /boot/grub/grub.conf odwołać do plików vmlinuz i initrd znajdujących się na partycji /boot fedory i powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@thof

 

Tylko GRUB debianowy musi być połatany (obecnie taki jest, tylko nie wiem w jakim repo, ubuntu ma już połatanego GRUBa) albo być z gałęzi rozwojowej GRUB2.

 

Niestety wygodne to rozwiązanie nie będzie, gdyż po każdej aktualizacji jądra itp. będziesz musiał przeklejać linijki ;-) No, zawsze można zrobić symlinka do ostatniego obrazu jądra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach