Skocz do zawartości

Czy Aktualizować Do 13 Poprze Yum Płytę Czy Czystą Instalacje ?


root4u

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie mam wersje 12 KDE. Jak jest lepiej zaktualizować po przez yum / płytę. Czy zainstalować na czysto ? Czy jak będę aktualizował po przez yum to nie zrobi się syf ? Czy opłaca się przesiadać z 32bit na 64bit ? Jestem początkujący więc się pytam, w 64 bit wersji nie będę miał problemów np z flashem kodekami albo innymi programami. Czy nadal będę mógł używać programów pod 32bit ?

To was zasypałem pytaniami. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wszystko co w repo ma wersję 32bitową jest też w wersji 64bitowej dla tego systemu. Czyli całe repo jest x86_64. A nawet jak coś, to Fedora jest bardzo tolerancyjna na paczki i686.

 

- nie aktualizuj poprzez Yum, choć można. Aktualizuj poprzez PreUpgrade - ja dziś dzięki niemu wskoczyłem z F12 na F13.

 

- czy opłaca się przesiadka...Jeśli masz procesor 64bitowy to czemu nie.

 

- nie będzie problemów - jest natywny flash i kodeki dla x86_64.

 

 

ps: co do płyty to szło chyba aktualizować tylko z wersji DVD, więc jeśli za każdym wydaniem ją właśnie pobierasz, to nie ma potrzeby męczyć się z PreUpgrade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* Jeśli nie wiesz poco Ci 64bit to ich nie instaluj. Nadal aplikacje firm trzecich potrafią być tylko w wersji 32bit, więc uruchomienie ich na systemie 64bit ozn. dociąganie zależności. Podobnie jeśli chcesz używać programów z Windows pod wine.

* Upgrade przez yum sprawdza się na 95%, ale jak nie jesteś przygotowany na ręczne poprawki, to tego nie rób. Preupgrade jest aplikacją przeznaczoną specjalnie do tego celu. Jeśli nie robiłeś większych zmian w systemie to zwyczajnie zapisz listę zainstalowanych aplikacji: w taki sposób oraz zrób kopię ustawień z /etc

su -
cd /home/user
tar -cvf - $(find /etc) | bzip2 -9 - > etc.tar.bz2

i zainstaluj system na czysto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach