Skocz do zawartości

Instalacja Fedory Na Tym Samym Dysku Co Windows 7


ERo8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkujący w świecie linuxa. Chciałbym zainstalować sobie fedorę, myślę że będzie szybciej chodziła od Windowsa 7. Mam netbooka Acer aspire one 522. Nie chcę usuwać Windowsa. Czytałem różne artykuły o instalowaniu linuxa obok Windowsa i z tego co wyczytałem to jest taka możliwość. Czytałem że można mieć 5 partycji: na Windows, na dane, na korzeń fedory, na partycję SWAP i na /home. Pierwsza ma być sformatowana w systemie NTFS a reszta w FAT32, a potem podczas instalacji fedory zmieni się system partycji korzenia i /home na EXT3 oraz jedną na SWAP. Mam jak narazie tylko jedną partycję C: która obejmuje cały dysk. Wczoraj odjąłem z C: 50 GB teraz będę mógł utworzyć jeszcze cztery partycje w FAT32 i potem mając 5 partycji będę mógł przystąpić do instalacji fedory ? Pytanie brzmi: Czy ktoś z was tak korzysta i czy ma jakie kolwiek problemy ? Jak przebiega rozruch systemu, w którym momencie będę wybierał który system chcę zbootować ? Jeśli macie jeszcze coś do dodania to proszę o podzielenie się ze mna. Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że można mieć 5 partycji...

4! Cztery partycje podstawowe. Jak masz puste 50 GB to utwórz sobie w to miejsce partycję rozszerzoną i w niej możesz utworzyć nielimitowaną (tzn. dużą) liczbę partycji logicznych. System plików, który powinieneś wybrać to ext4, a nie ext3. Do graficznego partycjonowania dysku możesz użyć gparted live lub już w samym instalatorze Fedory. Podczas instalacji systemu zostanie też zainstalowany nowy bootloader (GRUB), w którym będziesz mógł wybierać, który system chcesz uruchomić. Wszystko co powinieneś wiedzieć na początku znajdziesz http://wiki.fedora.pl/wiki/Poradnik a jeśli angielski nie jest problemem to obszerną dokumentację dot. instalacji znajdziesz tu http://docs.fedoraproject.org/en-US/Fedora/15/html/Installation_Guide/index.html