Skocz do zawartości

Bugzilla - Czy To Bezpieczne?


laesear

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Jestem dość początkującym uzytkownikiem Linuxa, ale fascynuje mnie ruch wolnego oprogramowania i chciałbym jak najbardziej pomóc. Niestety, nie jestem aż tak dobrym programistą, bo ciągle się uczę, dlatego zainteresowałem się zgłaszaniem bugów w aplikacjach. Mam Fedorę 16 i często wywala mi błędy w różnych programach i przy zgłaszaniu nowych pokazuje mi się coś jak Bugzilla, żeby tam założyć konto i w ogóle. TUtaj pojawia sie moja wątpliwość:

Czy takie coś jest bezpieczne? Czy poprzez to, że założę konto i pochwalę się tym, że jakiś program mi nie działa to będzie to oznaczało, że mój komputer będzie narażony na działania hakerów? Słyszałem o czymś jak przepełnienie bufora, o tym, że błędy w programach sprawiają, że hakerzy potem mogą się potem włamywać do systemu. Trochę się boje o mój komputer, ale z drugiej strony chciałbym pomóc w rozwoju open source. Czy moje obawy są słuszne? Proszę o odpowiedź kogoś doświadczonego w zgłaszaniu błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy poprzez to, ze zaloze konto i pochwale sie tym, ze jakis program mi nie dziala to bedzie to oznaczalo, ze mój komputer bedzie narazony na dzialania hakerów?

Wyobraz sobie sytuacje, kiedy Ty nie zglaszasz bledu, ale robi to kto inny. Myslisz, ze siedzac cichutko jak mysz pod miotla jestes bardziej bezpieczny niz ten kto zglaszal blad?

Nie zamierzam prowadzic tutaj wykladu, bo i ochoty mi brak i pewnie kompetencji - bezpieczenstwo systemów, to szeroki i trudny temat. Poczytaj troche i zastanów sie nad tym co napisales, bo mam wrazenie, ze slyszales, ze dzwonia, ale nie wiesz, w którym kosciele.

 

Hakerzy? :lol: Wiadomo, ze bezpieczny komputer, to taki, który nie jest podlaczony do sieci, wiec po prostu wyciagnij kabel, wcisnij "power off".