Alduron Napisano Maj 3, 2012 Zgłoszenie Share Napisano Maj 3, 2012 (edytowane) Siema Moim problemem jest błąd wyskakujący, gdy chce włączyć gre Fallut: NV. Ładnie sobie zaisntalowałem Steam, następnie Fallouta. Za pomocą Winetricks zaisntalowalem jeszcze dx9 (paczki, ktore na WineHQ wypisali). Przeczytalem gdzieś jeszcze żeby ustawić wyświetlanie pulpitu wine i tak zrobiłem. Gdy włączam gre, wyskauje okno błędu w którym pisze Unhandled exception: page fault on read access to 0x00000000 in 32-bit code (0x0040e298). Register dump: CS:0023 SS:002b DS:002b ES:002b FS:0063 GS:006b EIP:0040e298 ESP:0033f6a4 EBP:0033fb74 EFLAGS:00010202( R- -- I - - - ) EAX:0033f6d8 EBX:00000000 ECX:00000000 EDX:00000000 ESI:001213c9 EDI:00421dd4 Stack dump: 0x0033f6a4: 00000000 00000000 0033f6d8 764a5907 0x0033f6b4: 00000000 00000004 0033f974 00000040 0x0033f6c4: f7512f89 00000000 0000006c 0033f7e0 0x0033f6d4: 7ffd8000 00110014 7d860ddc 00000003 0x0033f6e4: 7efe3ff4 0033f974 00000000 00000004 0x0033f6f4: 7efa03f9 00000002 0033f718 00000000 Backtrace: =>0 0x0040e298 in falloutnvlauncher (+0xe298) (0x0033fb74) 1 0x004138ca in falloutnvlauncher (+0x138c9) (0x0033fcac) 2 0x0041411c in falloutnvlauncher (+0x1411b) (0x0033fd44) 3 0x0040edb5 in falloutnvlauncher (+0xedb4) (0x0033fde0) 4 0x00404981 in falloutnvlauncher (+0x4980) (0x0033fe70) 5 0x7b859fac call_process_entry+0xb() in kernel32 (0x0033fe88) 6 0x7b85b230 in kernel32 (+0x4b22f) (0x0033fec8) 7 0x7efa1490 call_thread_func_wrapper+0xb() in ntdll (0x0033fed8) 8 0x7efa429e call_thread_func+0x7d() in ntdll (0x0033ffa8) 9 0x7efa146e RtlRaiseException+0x21() in ntdll (0x0033ffc8) 10 0x7ef7898f call_dll_entry_point+0x33e() in ntdll (0x0033ffe8) 11 0xf75e377d wine_call_on_stack+0x1c() in libwine.so.1 (0x00000000) 12 0xf75e385c wine_switch_to_stack+0x2b() in libwine.so.1 (0xffc873d8) 13 0x7ef7e696 LdrInitializeThunk+0x3b5() in ntdll (0xffc87448) 14 0x7b86135b __wine_kernel_init+0xa1a() in kernel32 (0xffc885e8) 15 0x7ef7edfb __wine_process_init+0x26a() in ntdll (0xffc88668) 16 0xf75e0cac wine_init+0x28b() in libwine.so.1 (0xffc886c8) 17 0x7bf00d2c main+0x8b() in <wine-loader> (0xffc88b18) 18 0xf742a6b3 __libc_start_main+0xf2() in libc.so.6 (0x00000000) 0x0040e298: movl 0x0(%edx),%eax Modules: Module Address Debug info Name (105 modules) PE 400000- 5fc000 Export falloutnvlauncher PE 10000000-10092000 Deferred gameoverlayrenderer PE 30000000-302d8000 Deferred steam PE 38000000-38672000 Deferred steamclient PE 3b400000-3b41d000 Deferred steam_api PE 3f000000-3f0aa000 Deferred tier0_s PE 3f600000-3f67b000 Deferred vstdlib_s ELF 4a194000-4a19e000 Deferred librt.so.1 ELF 4a1af000-4a1b6000 Deferred libffi.so.5 ELF 4a1b8000-4a1ce000 Deferred libz.so.1 ELF 4a451000-4a46c000 Deferred libresolv.so.2 ELF 4a46e000-4a48e000 Deferred libselinux.so.1 PE 60000000-60021000 Deferred cserhelper PE 78480000-7850e000 Deferred msvcp90 PE 78520000-785c3000 Deferred msvcr90 ELF 7a635000-7b800000 Deferred libllvm-2.9.so ELF 7b800000-7ba38000 Dwarf kernel32<elf> \-PE 7b810000-7ba38000 \ kernel32 ELF 7bf00000-7bf04000 Dwarf <wine-loader> ELF 7d123000-7d672000 Deferred swrast_dri.so ELF 7d75e000-7d8a0000 Deferred wined3d<elf> \-PE 7d770000-7d8a0000 \ wined3d ELF 7d98c000-7da14000 Deferred libgl.so.1 ELF 7daa8000-7dab5000 Deferred libdrm.so.2 ELF 7dab5000-7daf2000 Deferred d3d9<elf> \-PE 7dac0000-7daf2000 \ d3d9 ELF 7daf2000-7db56000 Deferred dbghelp<elf> \-PE 7db00000-7db56000 \ dbghelp ELF 7db56000-7db68000 Deferred libp11-kit.so.0 ELF 7db68000-7dbe9000 Deferred libgcrypt.so.11 ELF 7dbe9000-7dbfb000 Deferred libtasn1.so.3 ELF 7dbfb000-7dcbb000 Deferred libgnutls.so.26 ELF 7dce0000-7dd0c000 Deferred netapi32<elf> \-PE 7dcf0000-7dd0c000 \ netapi32 ELF 7dd0c000-7dd3b000 Deferred secur32<elf> \-PE 7dd10000-7dd3b000 \ secur32 ELF 7dd3b000-7dd5e000 Deferred iphlpapi<elf> \-PE 7dd40000-7dd5e000 \ iphlpapi ELF 7dd5e000-7de6b000 Deferred oleaut32<elf> \-PE 7dd70000-7de6b000 \ oleaut32 ELF 7de6b000-7de7f000 Deferred psapi<elf> \-PE 7de70000-7de7f000 \ psapi ELF 7de7f000-7de99000 Deferred imagehlp<elf> \-PE 7de80000-7de99000 \ imagehlp ELF 7de99000-7df5d000 Deferred crypt32<elf> \-PE 7dea0000-7df5d000 \ crypt32 ELF 7df5d000-7df91000 Deferred ws2_32<elf> \-PE 7df60000-7df91000 \ ws2_32 ELF 7dfa7000-7dfdd000 Deferred uxtheme<elf> \-PE 7dfb0000-7dfdd000 \ uxtheme ELF 7dfdd000-7dfe2000 Deferred libxfixes.so.3 ELF 7dfe2000-7dfec000 Deferred libxcursor.so.1 ELF 7dff1000-7dff4000 Deferred libxdamage.so.1 ELF 7dff4000-7dff9000 Deferred libgpg-error.so.0 ELF 7e02c000-7e056000 Deferred libexpat.so.1 ELF 7e056000-7e08a000 Deferred libfontconfig.so.1 ELF 7e08a000-7e094000 Deferred libxrender.so.1 ELF 7e094000-7e099000 Deferred libxxf86vm.so.1 ELF 7e099000-7e0b7000 Deferred libxcb.so.1 ELF 7e0b7000-7e0bd000 Deferred libuuid.so.1 ELF 7e0bd000-7e1f6000 Deferred libx11.so.6 ELF 7e1f6000-7e209000 Deferred libxext.so.6 ELF 7e209000-7e222000 Deferred libice.so.6 ELF 7e222000-7e2bc000 Deferred winex11<elf> \-PE 7e230000-7e2bc000 \ winex11 ELF 7e2bc000-7e359000 Deferred libfreetype.so.6 ELF 7e37e000-7e3a2000 Deferred imm32<elf> \-PE 7e380000-7e3a2000 \ imm32 ELF 7e3a2000-7e4a5000 Deferred comctl32<elf> \-PE 7e3b0000-7e4a5000 \ comctl32 ELF 7e4a5000-7e517000 Deferred shlwapi<elf> \-PE 7e4b0000-7e517000 \ shlwapi ELF 7e517000-7e73c000 Deferred shell32<elf> \-PE 7e520000-7e73c000 \ shell32 ELF 7e760000-7e7a8000 Deferred dsound<elf> \-PE 7e770000-7e7a8000 \ dsound ELF 7e7a8000-7e7d2000 Deferred msacm32<elf> \-PE 7e7b0000-7e7d2000 \ msacm32 ELF 7e7d2000-7e850000 Deferred rpcrt4<elf> \-PE 7e7e0000-7e850000 \ rpcrt4 ELF 7e850000-7e978000 Deferred ole32<elf> \-PE 7e870000-7e978000 \ ole32 ELF 7e978000-7e9e2000 Deferred advapi32<elf> \-PE 7e980000-7e9e2000 \ advapi32 ELF 7e9e2000-7e9ff000 Deferred libgcc_s.so.1 ELF 7e9ff000-7eacd000 Deferred gdi32<elf> \-PE 7ea10000-7eacd000 \ gdi32 ELF 7eacd000-7ec1f000 Deferred user32<elf> \-PE 7eae0000-7ec1f000 \ user32 ELF 7ec1f000-7ecd0000 Deferred winmm<elf> \-PE 7ec30000-7ecd0000 \ winmm ELF 7ecd0000-7ecdd000 Deferred libnss_files.so.2 ELF 7eedd000-7ef08000 Deferred libm.so.6 ELF 7ef0b000-7ef13000 Deferred libsm.so.6 ELF 7ef13000-7ef2d000 Deferred version<elf> \-PE 7ef20000-7ef2d000 \ version ELF 7ef2d000-7f000000 Dwarf ntdll<elf> \-PE 7ef40000-7f000000 \ ntdll ELF f740c000-f7411000 Deferred libdl.so.2 ELF f7411000-f75bf000 Dwarf libc.so.6 ELF f75bf000-f75da000 Deferred libpthread.so.0 ELF f75da000-f771e000 Dwarf libwine.so.1 ELF f7740000-f7743000 Deferred libxau.so.6 ELF f7744000-f7767000 Deferred ld-linux.so.2 ELF f7767000-f7768000 Deferred [vdso].so Threads: process tid prio (all id:s are in hex) 0000000e services.exe 0000001f 0 0000001e 0 00000015 0 00000010 0 0000000f 0 00000012 winedevice.exe 0000001c 0 00000019 0 00000014 0 00000013 0 0000001a plugplay.exe 00000020 0 0000001d 0 0000001b 0 00000021 explorer.exe 00000022 0 00000023 Steam.exe 00000084 0 00000083 1 00000082 1 00000081 1 00000080 1 0000007f 1 0000007e 1 0000007d 1 0000007c 1 0000007b 1 0000007a 1 00000079 1 00000078 1 00000077 1 00000076 1 00000075 1 00000074 1 00000073 1 00000072 1 00000071 1 00000070 1 0000006f 1 00000058 0 00000057 0 00000053 0 00000052 0 00000050 0 0000004f 0 0000004e 1 0000004d 1 0000004c 0 0000004b 0 0000004a 0 00000049 0 00000048 0 00000046 0 0000003a 0 00000027 0 0000000d 0 00000009 0 0000000b 0 00000047 0 00000042 0 00000041 0 00000040 0 0000003f 0 0000003e 0 0000003d 0 0000003c 0 0000003b 0 00000039 0 00000038 0 00000037 0 00000036 0 00000035 0 00000034 0 00000033 0 00000032 0 00000031 0 00000030 0 0000002f 0 0000002e 0 0000002d 0 0000002c 0 0000002b 0 0000002a 0 00000029 0 00000028 0 00000026 0 00000025 0 00000024 0 00000044 (D) C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\fallout new vegas enplczru\FalloutNVLauncher.exe 00000069 0 <== System information: Wine build: wine-1.5.1 Platform: i386 (WOW64) Host system: Linux Host version: 3.3.2-6.fc16.x86_64 Dane kompa OS Information OS: Linux 3.3.2-6.fc16.x86_64 x86_64 Current user: [email protected] System: Fedora release 16 (Verne) KDE: 4.8.2 (4.8.2) Display Info Vendor: Advanced Micro Devices, Inc. Model: ATI Mobility Radeon HD 5400 Series Driver: 4.2.11566 Compatibility Profile Contex CPU Information Processor (CPU): Intel® Pentium® CPU P6200 @ 2.13GHz Speed: 931,00 MHz Cores: 2 Memory Information Total memory (RAM): 2,9 GB Free memory: 653,8 MB (+ 1,3 GB Caches) Free swap: 2,1GB Dodam, że na Lunux Ubuntu 12.04 nie miałem żadnego problemu z tym. A chciałem na Fedorze sprubować bo tam nie ogarniało mojego pada (Saitek Cyborg Rumblepad V5 - jak by ktoś wiedizał co zrobić, aby mozna go było utrzywac byłbym wdzieczny. Chodzi mi o to, aby widziała go gra jako podpietego pada XBOX360 tak jak pod windą ) Ma ktoś pomysł jak rozwiązać te problemy? EDIT@ Sorry za niepełny tytuł. Prośba do moderatora/admina na zmiane "[Wine] Fallout New Vegas" Edytowane Maj 3, 2012 przez WalDo uzupełnienie tytułu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
portals Napisano Maj 4, 2012 Zgłoszenie Share Napisano Maj 4, 2012 Moze spróbuj przez playonlinux? Na fedorze dziala nawet ok. Nie jestem pewien ale moze selinux blokuje? Nie masz jakiegos ostrzezenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alduron Napisano Maj 5, 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 5, 2012 Moze spróbuj przez playonlinux? Na fedorze dziala nawet ok. Nie jestem pewien ale moze selinux blokuje? Nie masz jakiegos ostrzezenia? SELinux co chwile wyskakiwal i nie bardzo wiedizalem o co chodzilo mu. Zobacze pózniej jak z tym POLem, bo teraz nie mam za bardzo czasu sie tym zajac. Dzieki za pomoc i dam znac jak sprawdze EDIT: Ok, spróbowalem i blad znowu. SELinux dalej krzyczy. Kilka screenów: Kiepska sprawa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokar620 Napisano Maj 6, 2012 Zgłoszenie Share Napisano Maj 6, 2012 Coś te grafiki nie chcą się ładować, ale selinux informując o odmowie dostępu podaje zazwyczaj gotowe rozwiązanie, wystarczy zrobić kopiuj wklej. Możesz też sprawdzić co się dzieje jak dasz: su -c "setenforce 0" Po restarcie selinux będzie działał tak jak wcześniej. [Edycja] O grafika się załadowała. Rozwiązanie problemów z selinuksem masz pod "Troubleshoot". Potrzebujesz też 32 bitowej wersji sterowników do grafiki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alduron Napisano Maj 6, 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 6, 2012 kmod-catalyst instalowalem tak jak mi znajomy polecal. Poprawilem te zdjecia bo na jakis ciulowe serwer podeslalem i tez mi sie nie ladowalo po wrzuceniu na forum. Skad zdobyc te strerowniki 32? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokar620 Napisano Maj 6, 2012 Zgłoszenie Share Napisano Maj 6, 2012 Jeśli znajomy polecił Ci zainstalować sterowniki dostępne na rpmfusion to powinno wystarczyć: yum install xorg-x11-drv-catalyst-libs.i686 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alduron Napisano Maj 6, 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 6, 2012 Blad o biblioteki zniknal, dzieki A tutaj co lub jak mam uczynic? Sorry za dopytywanie sie ale malo z tego rozumiem jeszcze. Nieprzetarte sciezki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokar620 Napisano Maj 6, 2012 Zgłoszenie Share Napisano Maj 6, 2012 Jak widzisz podano dwa możliwe rozwiązania (że nie był to atak hakera to wiesz). Skoro ostatnia sugestia dotyczy winie-preloaded to klikasz na "jeśli aby wine-preloaded [...]" Po prawej stronie aktywuje się rozwiązanie. Jest napisane że można zezwolić na dostęp wykonując: grep wine-preloaded [...], semodule [...] Zostaje tylko je skopiować i wkleić do konsoli (bez '#'). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alduron Napisano Maj 6, 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 6, 2012 Jak widzisz podano dwa mozliwe rozwiazania (ze nie byl to atak hakera to wiesz)... Dzieki, dziala Pytanie jeszcze odnosnie pada do xboxa. Da sie jakos ustawic calosc tak jak ja windzie, zeby wykrywalo tego pada w grze? EDIT: xboxdrv chcialem zainstalowac ale podczas kompilacji przez scons ale wyskakuje blad scons: Reading SConscript files ... Package libusb-1.0 was not found in the pkg-config search path. Perhaps you should add the directory containing `libusb-1.0.pc' to the PKG_CONFIG_PATH environment variable No package 'libusb-1.0' found Package libudev was not found in the pkg-config search path. Perhaps you should add the directory containing `libudev.pc' to the PKG_CONFIG_PATH environment variable No package 'libudev' found Checking for C++ library X11... (cached) yes scons: done reading SConscript files. scons: Building targets ... g++ -o src/main/main.o -c -isystem/usr/include/dbus-1.0 -isystem/usr/lib64/dbus-1.0/include -isystem/usr/include/glib-2.0 -isystem/usr/lib64/glib-2.0/include -pthread -g -O3 -Wall -ansi -pedantic -DPACKAGE_VERSION='"0.8.4"' -Isrc src/main/main.cpp In file included from src/main/main.cpp:19:0: src/xboxdrv.hpp:22:20: fatal error: libusb.h: No such file or directory compilation terminated. scons: *** [src/main/main.o] Error 1 scons: building terminated because of errors. zainstalowane mam libudev-173-3.fc16.x86_64.rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokar620 Napisano Maj 6, 2012 Zgłoszenie Share Napisano Maj 6, 2012 Do kompilacji potrzebujesz pakietów -devel, czyli libudev-devel. [Edycja]To jeszcze jednak nie wszystko: fatal error: libusb.h: No such file or directoryW takim przypadku pomocne będzieyum provides \*libusb.h Wyników może być więcej niż jeden, ale skoro wiadomo że chodzi o pakiety devel, to zostaje libusb1-devel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alduron Napisano Maj 6, 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 6, 2012 Ok, sterowniki sie udalo zainstalowac ale szukam czytam i kombinuje zeby podpiac jakos tego Pada tak, aby dzialalo to jak na windzie (czytalo jak pad XBOXA) i aby ladnie gra przechwytywala go jako podstawowy kontroler. Dzieki za pomoc z ta instalacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Maj 28, 2012 Zgłoszenie Share Napisano Maj 28, 2012 Pare slów ode mnie Nie wiem co prawda dokladnie dlaczego od zarania dziejów SELinux sie czepia Wine-preloader, ale czepia sie zawsze i nie odczulem jeszcze by powodowalo to, ze jakas gra mi nie pójdzie jesli wszystkim innym dziala (np. Diablo II) Pad do XBOX'a powiadasz... Posiadam Logitecha F510, który po przelaczeniu na XInput zachowuje sie wlasnie jak pad od XBOX'a 360, wtedy wystarczy skalibrowac go z racji, ze moze Ci zle spisac osie czy cos i bedzie dobrze Aby skalibrowac Pad'a spod KDE trzeba zrobic tak: 1) Znaczek Fedory aka glówne menu 2) Ustawienia systemowe 3) Sekcja sprzet -> Urzadzenia wejsciowe 4) Joystick Oczywiscie musi on tam widniec by bylo co kalibrowac, ale skoro Logitecha zlapalo, to oryginalny Pad XBOX'a 360 tez powinno (uwaga, bowiem F510 nie lapie w trybie DInput niestety) Sprawa koncowa jeszcze jest taka, ze nie kazda gra pod Wine musi zalapac, ze masz Pad, np. o ile dobrze pamietam X-Blades mi lapie ladnie, ale np. Nitronic Rush tylko "widzi", ze jest ale juz na klawisze nie reaguje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alduron Napisano Maj 28, 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 28, 2012 Grzebalem troche nad tym padem pod fedora i wydaje mi sie, ze na linuxie niebardzo bedzie chcialo pracowac to razem. Nawet na pudelku napis jest "Obsluguje kontroler dla konsoli Xbox 360 w systemie Windows", z czego wnisokuje, ze raczej d*pa zbita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaru Napisano Maj 28, 2012 Zgłoszenie Share Napisano Maj 28, 2012 Na moim pudelku tez jest napisane, ze pracuje pod Windowsem i niejeden inny sprzet tak glosil, a jednak uruchomilem to pod Linux: a ) Czarami b ) Linux potrafi bowiem wspiera sprzet c ) Szczescie d ) Dobrze rozdalem punkty w karcie postaci Wybierz jedna z dostepnych opcji jaka Ci pasuje Mozliwe, ze brakuje pakietu jakiegos, który by sie zajal kontrolerem nalezycie, spróbuj go wpiac, zrestartuj komputer i w Urzadzeniach Wejsciowych sprawdz czy w sekcji Joystick bedzie mniej wiecej taki wpis: Generic X-Box pad (/dev/input/js0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alduron Napisano Maj 28, 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano Maj 28, 2012 Jak sam wiesz, bo mnei znasz, wybral bym opcje nr a) ale magika przy mnie nie ma zadnego, a HG nie bardzo ma many Wieczorem sobie pogrzebie nad tym, bo teraz jestem troche zapracowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się