Skocz do zawartości

[Wine] Fallout New Vegas


Alduron

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Moim problemem jest błąd wyskakujący, gdy chce włączyć gre Fallut: NV. Ładnie sobie zaisntalowałem Steam, następnie Fallouta. Za pomocą Winetricks zaisntalowalem jeszcze dx9 (paczki, ktore na WineHQ wypisali). Przeczytalem gdzieś jeszcze żeby ustawić wyświetlanie pulpitu wine i tak zrobiłem.

Gdy włączam gre, wyskauje okno błędu w którym pisze

 

Unhandled exception: page fault on read access to 0x00000000 in 32-bit code (0x0040e298).
Register dump:
CS:0023 SS:002b DS:002b ES:002b FS:0063 GS:006b
EIP:0040e298 ESP:0033f6a4 EBP:0033fb74 EFLAGS:00010202(  R- --  I   - - - )
EAX:0033f6d8 EBX:00000000 ECX:00000000 EDX:00000000
ESI:001213c9 EDI:00421dd4
Stack dump:
0x0033f6a4:  00000000 00000000 0033f6d8 764a5907
0x0033f6b4:  00000000 00000004 0033f974 00000040
0x0033f6c4:  f7512f89 00000000 0000006c 0033f7e0
0x0033f6d4:  7ffd8000 00110014 7d860ddc 00000003
0x0033f6e4:  7efe3ff4 0033f974 00000000 00000004
0x0033f6f4:  7efa03f9 00000002 0033f718 00000000
Backtrace:
=>0 0x0040e298 in falloutnvlauncher (+0xe298) (0x0033fb74)
 1 0x004138ca in falloutnvlauncher (+0x138c9) (0x0033fcac)
 2 0x0041411c in falloutnvlauncher (+0x1411b) (0x0033fd44)
 3 0x0040edb5 in falloutnvlauncher (+0xedb4) (0x0033fde0)
 4 0x00404981 in falloutnvlauncher (+0x4980) (0x0033fe70)
 5 0x7b859fac call_process_entry+0xb() in kernel32 (0x0033fe88)
 6 0x7b85b230 in kernel32 (+0x4b22f) (0x0033fec8)
 7 0x7efa1490 call_thread_func_wrapper+0xb() in ntdll (0x0033fed8)
 8 0x7efa429e call_thread_func+0x7d() in ntdll (0x0033ffa8)
 9 0x7efa146e RtlRaiseException+0x21() in ntdll (0x0033ffc8)
 10 0x7ef7898f call_dll_entry_point+0x33e() in ntdll (0x0033ffe8)
 11 0xf75e377d wine_call_on_stack+0x1c() in libwine.so.1 (0x00000000)
 12 0xf75e385c wine_switch_to_stack+0x2b() in libwine.so.1 (0xffc873d8)
 13 0x7ef7e696 LdrInitializeThunk+0x3b5() in ntdll (0xffc87448)
 14 0x7b86135b __wine_kernel_init+0xa1a() in kernel32 (0xffc885e8)
 15 0x7ef7edfb __wine_process_init+0x26a() in ntdll (0xffc88668)
 16 0xf75e0cac wine_init+0x28b() in libwine.so.1 (0xffc886c8)
 17 0x7bf00d2c main+0x8b() in <wine-loader> (0xffc88b18)
 18 0xf742a6b3 __libc_start_main+0xf2() in libc.so.6 (0x00000000)
0x0040e298: movl 0x0(%edx),%eax
Modules:
Module Address   Debug info Name (105 modules)
PE   400000-  5fc000 Export		  falloutnvlauncher
PE 10000000-10092000 Deferred		gameoverlayrenderer
PE 30000000-302d8000 Deferred		steam
PE 38000000-38672000 Deferred		steamclient
PE 3b400000-3b41d000 Deferred		steam_api
PE 3f000000-3f0aa000 Deferred		tier0_s
PE 3f600000-3f67b000 Deferred		vstdlib_s
ELF 4a194000-4a19e000 Deferred		librt.so.1
ELF 4a1af000-4a1b6000 Deferred		libffi.so.5
ELF 4a1b8000-4a1ce000 Deferred		libz.so.1
ELF 4a451000-4a46c000 Deferred		libresolv.so.2
ELF 4a46e000-4a48e000 Deferred		libselinux.so.1
PE 60000000-60021000 Deferred		cserhelper
PE 78480000-7850e000 Deferred		msvcp90
PE 78520000-785c3000 Deferred		msvcr90
ELF 7a635000-7b800000 Deferred		libllvm-2.9.so
ELF 7b800000-7ba38000 Dwarf		   kernel32<elf>
 \-PE 7b810000-7ba38000 \			   kernel32
ELF 7bf00000-7bf04000 Dwarf		   <wine-loader>
ELF 7d123000-7d672000 Deferred		swrast_dri.so
ELF 7d75e000-7d8a0000 Deferred		wined3d<elf>
 \-PE 7d770000-7d8a0000 \			   wined3d
ELF 7d98c000-7da14000 Deferred		libgl.so.1
ELF 7daa8000-7dab5000 Deferred		libdrm.so.2
ELF 7dab5000-7daf2000 Deferred		d3d9<elf>
 \-PE 7dac0000-7daf2000 \			   d3d9
ELF 7daf2000-7db56000 Deferred		dbghelp<elf>
 \-PE 7db00000-7db56000 \			   dbghelp
ELF 7db56000-7db68000 Deferred		libp11-kit.so.0
ELF 7db68000-7dbe9000 Deferred		libgcrypt.so.11
ELF 7dbe9000-7dbfb000 Deferred		libtasn1.so.3
ELF 7dbfb000-7dcbb000 Deferred		libgnutls.so.26
ELF 7dce0000-7dd0c000 Deferred		netapi32<elf>
 \-PE 7dcf0000-7dd0c000 \			   netapi32
ELF 7dd0c000-7dd3b000 Deferred		secur32<elf>
 \-PE 7dd10000-7dd3b000 \			   secur32
ELF 7dd3b000-7dd5e000 Deferred		iphlpapi<elf>
 \-PE 7dd40000-7dd5e000 \			   iphlpapi
ELF 7dd5e000-7de6b000 Deferred		oleaut32<elf>
 \-PE 7dd70000-7de6b000 \			   oleaut32
ELF 7de6b000-7de7f000 Deferred		psapi<elf>
 \-PE 7de70000-7de7f000 \			   psapi
ELF 7de7f000-7de99000 Deferred		imagehlp<elf>
 \-PE 7de80000-7de99000 \			   imagehlp
ELF 7de99000-7df5d000 Deferred		crypt32<elf>
 \-PE 7dea0000-7df5d000 \			   crypt32
ELF 7df5d000-7df91000 Deferred		ws2_32<elf>
 \-PE 7df60000-7df91000 \			   ws2_32
ELF 7dfa7000-7dfdd000 Deferred		uxtheme<elf>
 \-PE 7dfb0000-7dfdd000 \			   uxtheme
ELF 7dfdd000-7dfe2000 Deferred		libxfixes.so.3
ELF 7dfe2000-7dfec000 Deferred		libxcursor.so.1
ELF 7dff1000-7dff4000 Deferred		libxdamage.so.1
ELF 7dff4000-7dff9000 Deferred		libgpg-error.so.0
ELF 7e02c000-7e056000 Deferred		libexpat.so.1
ELF 7e056000-7e08a000 Deferred		libfontconfig.so.1
ELF 7e08a000-7e094000 Deferred		libxrender.so.1
ELF 7e094000-7e099000 Deferred		libxxf86vm.so.1
ELF 7e099000-7e0b7000 Deferred		libxcb.so.1
ELF 7e0b7000-7e0bd000 Deferred		libuuid.so.1
ELF 7e0bd000-7e1f6000 Deferred		libx11.so.6
ELF 7e1f6000-7e209000 Deferred		libxext.so.6
ELF 7e209000-7e222000 Deferred		libice.so.6
ELF 7e222000-7e2bc000 Deferred		winex11<elf>
 \-PE 7e230000-7e2bc000 \			   winex11
ELF 7e2bc000-7e359000 Deferred		libfreetype.so.6
ELF 7e37e000-7e3a2000 Deferred		imm32<elf>
 \-PE 7e380000-7e3a2000 \			   imm32
ELF 7e3a2000-7e4a5000 Deferred		comctl32<elf>
 \-PE 7e3b0000-7e4a5000 \			   comctl32
ELF 7e4a5000-7e517000 Deferred		shlwapi<elf>
 \-PE 7e4b0000-7e517000 \			   shlwapi
ELF 7e517000-7e73c000 Deferred		shell32<elf>
 \-PE 7e520000-7e73c000 \			   shell32
ELF 7e760000-7e7a8000 Deferred		dsound<elf>
 \-PE 7e770000-7e7a8000 \			   dsound
ELF 7e7a8000-7e7d2000 Deferred		msacm32<elf>
 \-PE 7e7b0000-7e7d2000 \			   msacm32
ELF 7e7d2000-7e850000 Deferred		rpcrt4<elf>
 \-PE 7e7e0000-7e850000 \			   rpcrt4
ELF 7e850000-7e978000 Deferred		ole32<elf>
 \-PE 7e870000-7e978000 \			   ole32
ELF 7e978000-7e9e2000 Deferred		advapi32<elf>
 \-PE 7e980000-7e9e2000 \			   advapi32
ELF 7e9e2000-7e9ff000 Deferred		libgcc_s.so.1
ELF 7e9ff000-7eacd000 Deferred		gdi32<elf>
 \-PE 7ea10000-7eacd000 \			   gdi32
ELF 7eacd000-7ec1f000 Deferred		user32<elf>
 \-PE 7eae0000-7ec1f000 \			   user32
ELF 7ec1f000-7ecd0000 Deferred		winmm<elf>
 \-PE 7ec30000-7ecd0000 \			   winmm
ELF 7ecd0000-7ecdd000 Deferred		libnss_files.so.2
ELF 7eedd000-7ef08000 Deferred		libm.so.6
ELF 7ef0b000-7ef13000 Deferred		libsm.so.6
ELF 7ef13000-7ef2d000 Deferred		version<elf>
 \-PE 7ef20000-7ef2d000 \			   version
ELF 7ef2d000-7f000000 Dwarf		   ntdll<elf>
 \-PE 7ef40000-7f000000 \			   ntdll
ELF f740c000-f7411000 Deferred		libdl.so.2
ELF f7411000-f75bf000 Dwarf		   libc.so.6
ELF f75bf000-f75da000 Deferred		libpthread.so.0
ELF f75da000-f771e000 Dwarf		   libwine.so.1
ELF f7740000-f7743000 Deferred		libxau.so.6
ELF f7744000-f7767000 Deferred		ld-linux.so.2
ELF f7767000-f7768000 Deferred		[vdso].so
Threads:
process  tid	  prio (all id:s are in hex)
0000000e services.exe
0000001f	0
0000001e	0
00000015	0
00000010	0
0000000f	0
00000012 winedevice.exe
0000001c	0
00000019	0
00000014	0
00000013	0
0000001a plugplay.exe
00000020	0
0000001d	0
0000001b	0
00000021 explorer.exe
00000022	0
00000023 Steam.exe
00000084	0
00000083	1
00000082	1
00000081	1
00000080	1
0000007f	1
0000007e	1
0000007d	1
0000007c	1
0000007b	1
0000007a	1
00000079	1
00000078	1
00000077	1
00000076	1
00000075	1
00000074	1
00000073	1
00000072	1
00000071	1
00000070	1
0000006f	1
00000058	0
00000057	0
00000053	0
00000052	0
00000050	0
0000004f	0
0000004e	1
0000004d	1
0000004c	0
0000004b	0
0000004a	0
00000049	0
00000048	0
00000046	0
0000003a	0
00000027	0
0000000d	0
00000009	0
0000000b	0
00000047	0
00000042	0
00000041	0
00000040	0
0000003f	0
0000003e	0
0000003d	0
0000003c	0
0000003b	0
00000039	0
00000038	0
00000037	0
00000036	0
00000035	0
00000034	0
00000033	0
00000032	0
00000031	0
00000030	0
0000002f	0
0000002e	0
0000002d	0
0000002c	0
0000002b	0
0000002a	0
00000029	0
00000028	0
00000026	0
00000025	0
00000024	0
00000044 (D) C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\fallout new vegas enplczru\FalloutNVLauncher.exe
00000069	0 <==
System information:
Wine build: wine-1.5.1
Platform: i386 (WOW64)
Host system: Linux
Host version: 3.3.2-6.fc16.x86_64

 

Dane kompa

 

OS Information

OS: Linux 3.3.2-6.fc16.x86_64 x86_64

Current user: [email protected]

System: Fedora release 16 (Verne)

KDE: 4.8.2 (4.8.2)

 

Display Info

Vendor: Advanced Micro Devices, Inc.

Model: ATI Mobility Radeon HD 5400 Series

Driver: 4.2.11566 Compatibility Profile Contex

 

CPU Information

Processor (CPU): Intel® Pentium® CPU P6200 @ 2.13GHz

Speed: 931,00 MHz

Cores: 2

 

Memory Information

Total memory (RAM): 2,9 GB

Free memory: 653,8 MB (+ 1,3 GB Caches)

Free swap: 2,1GB

 

 

Dodam, że na Lunux Ubuntu 12.04 nie miałem żadnego problemu z tym. A chciałem na Fedorze sprubować bo tam nie ogarniało mojego pada (Saitek Cyborg Rumblepad V5 - jak by ktoś wiedizał co zrobić, aby mozna go było utrzywac byłbym wdzieczny. Chodzi mi o to, aby widziała go gra jako podpietego pada XBOX360 tak jak pod windą )

Ma ktoś pomysł jak rozwiązać te problemy?

 

EDIT@

Sorry za niepełny tytuł. Prośba do moderatora/admina na zmiane "[Wine] Fallout New Vegas"

Edytowane przez WalDo
uzupełnienie tytułu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze spróbuj przez playonlinux? Na fedorze dziala nawet ok. Nie jestem pewien ale moze selinux blokuje? Nie masz jakiegos ostrzezenia?

SELinux co chwile wyskakiwal i nie bardzo wiedizalem o co chodzilo mu. Zobacze pózniej jak z tym POLem, bo teraz nie mam za bardzo czasu sie tym zajac.

 

Dzieki za pomoc i dam znac jak sprawdze :)

 

EDIT:

Ok, spróbowalem i blad znowu. SELinux dalej krzyczy. Kilka screenów:

 

blad1h.png

 

blad3d.png

 

blad2m.png

 

Kiepska sprawa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś te grafiki nie chcą się ładować, ale selinux informując o odmowie dostępu podaje zazwyczaj gotowe rozwiązanie, wystarczy zrobić kopiuj wklej. Możesz też sprawdzić co się dzieje jak dasz:

su -c "setenforce 0"

Po restarcie selinux będzie działał tak jak wcześniej.

 

[Edycja] O grafika się załadowała. Rozwiązanie problemów z selinuksem masz pod "Troubleshoot". Potrzebujesz też 32 bitowej wersji sterowników do grafiki.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz podano dwa możliwe rozwiązania (że nie był to atak hakera to wiesz). Skoro ostatnia sugestia dotyczy winie-preloaded to klikasz na "jeśli aby wine-preloaded [...]" Po prawej stronie aktywuje się rozwiązanie. Jest napisane że można zezwolić na dostęp wykonując: grep wine-preloaded [...], semodule [...] Zostaje tylko je skopiować i wkleić do konsoli (bez '#').

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz podano dwa mozliwe rozwiazania (ze nie byl to atak hakera to wiesz)...

 

Dzieki, dziala :D Pytanie jeszcze odnosnie pada do xboxa. Da sie jakos ustawic calosc tak jak ja windzie, zeby wykrywalo tego pada w grze?

 

EDIT:

 

xboxdrv chcialem zainstalowac ale podczas kompilacji przez scons ale wyskakuje blad

scons: Reading SConscript files ...
Package libusb-1.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `libusb-1.0.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'libusb-1.0' found
Package libudev was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `libudev.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'libudev' found
Checking for C++ library X11... (cached) yes
scons: done reading SConscript files.
scons: Building targets ...
g++ -o src/main/main.o -c -isystem/usr/include/dbus-1.0 -isystem/usr/lib64/dbus-1.0/include -isystem/usr/include/glib-2.0 -isystem/usr/lib64/glib-2.0/include -pthread -g -O3 -Wall -ansi -pedantic -DPACKAGE_VERSION='"0.8.4"' -Isrc src/main/main.cpp
In file included from src/main/main.cpp:19:0:
src/xboxdrv.hpp:22:20: fatal error: libusb.h: No such file or directory
compilation terminated.
scons: *** [src/main/main.o] Error 1
scons: building terminated because of errors.

 

zainstalowane mam libudev-173-3.fc16.x86_64.rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kompilacji potrzebujesz pakietów -devel, czyli libudev-devel.

 

[Edycja]To jeszcze jednak nie wszystko:

fatal error: libusb.h: No such file or directory
W takim przypadku pomocne będzie
yum provides \*libusb.h

Wyników może być więcej niż jeden, ale skoro wiadomo że chodzi o pakiety devel, to zostaje libusb1-devel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sterowniki sie udalo zainstalowac ale szukam czytam i kombinuje zeby podpiac jakos tego Pada tak, aby dzialalo to jak na windzie (czytalo jak pad XBOXA) i aby ladnie gra przechwytywala go jako podstawowy kontroler.

 

Dzieki za pomoc z ta instalacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Pare slów ode mnie

Nie wiem co prawda dokladnie dlaczego od zarania dziejów SELinux sie czepia Wine-preloader, ale czepia sie zawsze i nie odczulem jeszcze by powodowalo to, ze jakas gra mi nie pójdzie jesli wszystkim innym dziala (np. Diablo II)

Pad do XBOX'a powiadasz... Posiadam Logitecha F510, który po przelaczeniu na XInput zachowuje sie wlasnie jak pad od XBOX'a 360, wtedy wystarczy skalibrowac go z racji, ze moze Ci zle spisac osie czy cos i bedzie dobrze

Aby skalibrowac Pad'a spod KDE trzeba zrobic tak:

1) Znaczek Fedory aka glówne menu

2) Ustawienia systemowe

3) Sekcja sprzet -> Urzadzenia wejsciowe

4) Joystick

Oczywiscie musi on tam widniec by bylo co kalibrowac, ale skoro Logitecha zlapalo, to oryginalny Pad XBOX'a 360 tez powinno (uwaga, bowiem F510 nie lapie w trybie DInput niestety)

 

Sprawa koncowa jeszcze jest taka, ze nie kazda gra pod Wine musi zalapac, ze masz Pad, np. o ile dobrze pamietam X-Blades mi lapie ladnie, ale np. Nitronic Rush tylko "widzi", ze jest ale juz na klawisze nie reaguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebalem troche nad tym padem pod fedora i wydaje mi sie, ze na linuxie niebardzo bedzie chcialo pracowac to razem. Nawet na pudelku napis jest "Obsluguje kontroler dla konsoli Xbox 360 w systemie Windows", z czego wnisokuje, ze raczej d*pa zbita :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moim pudelku tez jest napisane, ze pracuje pod Windowsem i niejeden inny sprzet tak glosil, a jednak uruchomilem to pod Linux:

a ) Czarami

b ) Linux potrafi bowiem wspiera sprzet

c ) Szczescie

d ) Dobrze rozdalem punkty w karcie postaci

Wybierz jedna z dostepnych opcji jaka Ci pasuje :P

Mozliwe, ze brakuje pakietu jakiegos, który by sie zajal kontrolerem nalezycie, spróbuj go wpiac, zrestartuj komputer i w Urzadzeniach Wejsciowych sprawdz czy w sekcji Joystick bedzie mniej wiecej taki wpis:

Generic X-Box pad (/dev/input/js0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...