Skocz do zawartości

[C++, Sfml] Przesłanie Skompilowanego Programu Na Inny Komputer Bez Kodu


lama

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od roku programuję w C++, pół roku temu zabrałem się za Allegro, a teraz piszę SFML małą gierkę 2D.

Problem w tym, że od niedawna kompiluję na Linuxie.

Chciałbym przesłać program do znajomego, który (program :) ) u mnie jest skompilowany i mogę go odpalić bez problemu,

ale nie chciałbym, by ta osoba sama musiała to robić,to znaczy po prostu uruchamia przez konsolę "./gierka", i... gra :)

 

 

Proszę o odpowiedź, i przepraszam, bo jestem początkującym Linuksiarzem ;)

 

 

PS. U mnie kompilacja wygląda tak: "g++ main.cpp -o main -lsfml-system -lsfml-graphics -lsfml-window".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem guru programowania, ale tak na moje oko, to zapewne musisz wykonac kompilacje ze statycznie dolaczonymi bibliotekami (opcja "-static"?), najlepiej z bibliotekami 32-bitowymi co zapewni mozliwosc uruchomienia równiez na systemach 64-bitowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Daje to jeden problem. Jesli ktos ma starsze Glibc, niz to na którym program byl kompilowany - to i tak sie nie uruchomi. Mozna statycznie skompilowac tez glibc, ale to podobno jest niewspierane i w esktremalnych przypadkach moze dac dziwne rezultaty. Jednak spróbowac mozna.

 

Co do 32bitów - "ktos" inny, nie musi miec wlaczonej opcji obslugi aplikacji 32bitowych na systemie 64bitowych (tak - da sie miec to off). Wtedy przy odpaleniu takiego programu wypisze chyba ze nie ma takiego polecenia (ale nie pamietam juz...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach