Skocz do zawartości

Jak Zainstalować Windows Pod/obok Fc2


Ozjasz

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli kogoś załamię to trudno. Jestem początkującym użytkownikiem Linuksa. Przeszukałem pod Gogle i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Wszędzie jest napisane jak zainstalować dwa OSy, gdy pierwszym jest Windows lub jak jest czysty twardziel.

Kupiłem noteboka z FC2 i na pewien nieokreślony czas muszę zainstalować Windowsa. Obok czy pod nieważne, aby jak najprościej.

 

Z góry dziękuję za okazaną życzliwość i jak najbardziej łopatologiczne wyjaśnienie

 

Ozjasz :lammer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uzywalem nigdy zadnych wirtualnych windowsow pod Linuxem, wiec w tej kwestii nie pomoge.

Natomiast wydaje mnie sie, ze wiem jak postawic winde obok (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Wedlug mnie nalezy to zrobic tak.

Co do pierwszego etapu nie jestem pewien jak wiec najlepiej zeby ktos mnie poprawil lub to przyblizyl.

Nalezy stworzyc druga partycje. Najlepszy bylby Partition Magic, ale nie znam nic takiego pod (_linuxa_ → Linuksa) ORT-chodzi o to zeby nie stracic (_linuxa_ → Linuksa) ORT. Na nowej partycji w normalny sposob zainstalowac winde.I tu wychodzi chyba na to,ze partycja windosowska powinna byc pierwszą na dysku

Teraz to co sam ostatnio robilem czyli odzyskanie GRUB'a.

Odpalic instalke fedory w trybie 'rescue' (linux rescue). Odnaleziony na dysku system plikow (_linuxa_ → Linuksa) ORT zostanie umieszczony w /mnt/sysimage. Nalezy przemontowac go z trybu 'ro' na tryb 'rw'. Aby to zrobic nalezy stworzyc w katalogu /etc plik fstab:

touch /etc/fstab

(pamietjmy,ze to wszystko sie dzieje w trybie rescue) z wpisem:

/dev/hdb2 /mnt/sysimage ext2 defaults 1 1

Linie konczyme ENTERem

Taki wpis wykonalem u siebie wiec hdb2 to jest partycja na ktorej jest linux(sprawdzic to mozna wpisujac 'mount' i podążając do linii z wpisem /mnt/sysimage),

ext2-system plikow, pewnie moze byc tez 'auto'.

Teraz przemontowujemy: