qrczak Napisano Kwiecień 1, 2020 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 1, 2020 Witam, od 3 dni próbuję ujarzmić Lenovo Y700 jeśli chodzi o stery do karty graficznej. Przekopuję forum i próbuję stosować zawarte tam instrukcje, ale wszystko sprowadza się do komunikatów typu "nvidia kernel module missing, falling back to nouveau." i przerwaniem ładowania się systemu. Na chwilę obecną jestem po czystej instalacji Fedory 31 (obok współistniejącego Windows 10), wykonanej w trybie UEFI (z włączonym Secureboot) oraz dnf update (ale bez repo RPMFusion - ich jeszcze nei dodawałem). System śmiga, ale jeszcze grafiki mi do szczęścia na tej kwarantannie brakuje Cytuj [qrczak@localhost ~]$ uname -a Linux localhost.localdomain 5.3.7-301.fc31.x86_64 #1 SMP Mon Oct 21 19:18:58 UTC 2019 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux Cytuj [qrczak@localhost ~]$ lspci |grep -E "VGA|3D" 00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation HD Graphics 530 (rev 06) 01:00.0 3D controller: NVIDIA Corporation GM107M [GeForce GTX 960M] (rev a2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SeeM Napisano Kwiecień 1, 2020 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 1, 2020 Nvidia i SecureBoot mogą być problemem. SerureBoot wymaga, żeby sterowniki były podpisane kluczami, które zna, a skoro system sam sobie buduje moduły kernela, to nie są one podpisane niczym. Ludzie ratują się tworzeniem własnego klucza oraz certyfikatu (takiego samego, którego używa się w https) i dodawaniem go do bazy kluczy w UEFI. Ostatnio próbowałem odpalić VirtualBoxa (podobna sytuacja, w Linuksie nie ma do niego modułu) na Ubuntu z laptopem opatrzonym SecureBootem i trochę się przy tym namordowałem. nawet chwilowo myślałem, że zrobiłem z laptopa cegłę, ale w końcu się uruchomił. Jest to głupie, upierdliwe i nie ma mpojęcia , czemu nvidia nie ma jeszcze sterowników w kernelu. Spróbuj RPMFusion, to najpewniejszy sposób. Brzmi strasznie - https://rpmfusion.org/Howto/NVIDIA?highlight=(CategoryHowto) - i generalnie jest, ale ci ludzie od lat walczą z nvidią i nikt lepszej roboty nie robi. Napisz, na czym się zaciąłeś i spróbujemy pójść dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczak Napisano Kwiecień 3, 2020 Autor Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 3, 2020 Chyba się udało. Pod Window$ laptop używa wbudowanej grafiki i przełącza na nvidię jeśli wymaga tego aplikacja, Tutaj prawdopodobnie też, aczkolwiek nie miałem czym tego sprawdzić. Glmark2 uruchomiony z konsoli pokazywał uparcie "Intel Corporation HD Graphics 530 (rev 06)". Na stronie https://ask.fedoraproject.org/t/troubleshooting-graphics-card/4618/5 wyczytałem, że można wymusić start na nvidii, a nie na intelu. I tak odpowiedź znalazłem tutaj: https://rpmfusion.org/Howto/Optimus Cytuj Using PrimaryGPU allows to use the NVIDIA driver by default instead of the iGPU. This is also required in order to use external display when internally connected from the NVIDIA hardware. Unfortunately, setting this option automatically when an external display is connected is not supported by NVIDIA at this time. To recover this previous behaviour, you can use: cp -p /usr/share/X11/xorg.conf.d/nvidia.conf /etc/X11/xorg.conf.d/nvidia.conf And edit the file to use: Option "PrimaryGPU" "yes" Cytuj qrczak@localhost ~]$ glmark2 ======================================================= glmark2 2017.07 ======================================================= OpenGL Information GL_VENDOR: NVIDIA Corporation GL_RENDERER: GeForce GTX 960M/PCIe/SSE2 GL_VERSION: 4.6.0 NVIDIA 440.64 ======================================================= [build] use-vbo=false: Cytuj [qrczak@localhost ~]$ glxinfo | grep -i OpenGL OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation OpenGL renderer string: GeForce GTX 960M/PCIe/SSE2 OpenGL core profile version string: 4.6.0 NVIDIA 440.64 OpenGL core profile shading language version string: 4.60 NVIDIA OpenGL core profile context flags: (none) OpenGL core profile profile mask: core profile OpenGL core profile extensions: OpenGL version string: 4.6.0 NVIDIA 440.64 OpenGL shading language version string: 4.60 NVIDIA OpenGL context flags: (none) OpenGL profile mask: (none) OpenGL extensions: OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.2 NVIDIA 440.64 OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.20 OpenGL ES profile extensions: Chyba się udało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się