Skocz do zawartości

Update Kernela

Daniello

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie zrobiłem sobie update kernela yum`em, ale teraz powstały mi jakby dwa linuksy z dwoma jądrami - starym i nowym. POdczas startu Grub wyświetla mi możliwość uruchomienia tego lub tego jądra.

Jak usunąć to stare jądro?

yum remove kernel-2.6.9-1.1381_FC3 i686*

??

---------

FC3, aktualne jądro: 2.6.12-1.1381_FC3 i686

Może na jakiś czas zatrzymaj sobie to jądro żeby przypadkiem nie wysypało Ci się nowe. Ale właściwie teraz stabilna wersja to 2.6.16, więc chyba spokojnie możesz sobie je zatrzymać.

yum remove kernel-2.6.9-1.1381_FC3 i686*

tak tylko pamiętaj o numerkach smile.gif

sory że sie podłączam do czyjegoś tematu ale nie wiedzialem gdzie to dać.

Kiedy chcę wgrać nowego kernela to woła o pakiety 'udev' i 'module-init-tools'. Nie mam pojęcia skąd je wytrzasnąć. Proszę o pomoc bo jestem kompletnie początkujący w Linuksie...

aha... jak uruchomić fedorę 4 pod kde?

ale możesz też ręcznie usunąć stare jądro z gruba i z systemu bez yuma

Wystarczy wejść do katalogu /grub itam się pobawić :]

Wystarczy po prostu rpm -e kernel-<odpowiedni_numerek>.

smile.gif Wszyscy już widzę zapomnieli, że yum to tylko wygodne narzędzie, rozwiązujące tzw "pułapkę zależności" występującą w niektórych pakietach.

Ale tak naprawdę w przypadku kerneli yum nie robi nic więcej niż zwykłe rpm -ivh kernel.... No i oczywiście ściąga odpowiedni pakiet z Inetu wink.gif

@annoth - w Twoim przypadku to bym akurat użył yuma smile.gif Zakładam, że poprawnie (czytaj: zgodnie z wiki.fedora.pl) skonfigurowałeś repozytoria.

Pozdr,

W.

• 2 weeks later...

@annoth - w Twoim przypadku to bym akurat użył yuma smile.gif Zakładam, że poprawnie (czytaj: zgodnie z wiki.fedora.pl) skonfigurowałeś repozytoria.

Pozdr,

W.

ale jest taki problem że nie mam dostępu do neta i yum tak samo zadziała jak rpm.

Na wiki.fedora.pl nie ma napisane jak skonfigurować repozytoria... tylko co to takiego..