Skocz do zawartości

Konfiguracja Internetu

P-A-B-L-O

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkujący w Linuksie. Może mi ktoś wyjaśnić jak mam dokonać konfiguracji internetu.

Mam zainstalowaną FC 5. Moim providerem jest kablówka (SatFilm). Modem firmy ARRIS. Modem podłączony jest pod RJ45.

Moja karta sieciowa to Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC.

Zmienne IP.

Napiszcie jakie dane muszę jeszcze podać.

Jeśli nikt tego nie zrobił dnsy etc wklep w panelu modemu, a w system-config-network-gui zaznacz "automatycznie pobierz ustawienia adresu IP z DHCP".

A możesz mi po kolei napisać gdzie mam wejść?

Bo już raz sam próbowałem ustawić połączenie, ale jak doszło do wyboru karty sieciowej to mojego modelu tam nie było.

Jak sobie z tym poradzić?

A mozesz mi po kolei napisac gdzie mam wejsc?

Bo juz raz sam próbowalem ustawic polaczenie, ale jak doszlo do wyboru karty sieciowej to mojego modelu tam nie bylo.

Jak sobie z tym poradzic?

1. W konsoli: system-config-network-gui, lub bez -gui, jak kto woli :)

2. Po wpisaniu hasla roota zaznaczasz opcje "Automatycznie pobierz ustawienia adresu IP z DHCP".

A możesz mi po kolei napisać gdzie mam wejść?

Bo już raz sam próbowałem ustawić połączenie, ale jak doszło do wyboru karty sieciowej to mojego modelu tam nie było.

Jak sobie z tym poradzić?

Ja bym się wybrał na stronę producenta,i tam poszukał sterowników pod linuksa dla Twej karty, jeśli by się okazało,że sterowników nie ma, to zapuściłbym na goglach szukanie "Fedora + 'model Twej karty' ", ewentualnie "(_linuks_ → Linux) ORT + 'model Twej karty' " / "Linux + 'model Twej karty'" - jest szansa, że coś znajdziesz, i mozna popróbować podpiąć sterowniki przeznaczone na inna dystrybucję, miałem tak z szukaniem sterowników dla mojego modemu ADSL USB, skorzystałem ze wskazówek dla UBUNTU.