Skocz do zawartości

Konfiguracja Sieci Bezprzewodowej Pod Fedora 8


morsztyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Na wstepie zaznaczam, ze jestem laikiem jezeli chodzi o wszelkie dystrubucje Linuksa, ale mam juz dosyc ciaglej awaryjnosci produktu panow z Redmond.

Zainstalowalem sobie niedawno Fedore 8 i mam problem z konfiguracja sieci. Internet mam dostarczany droga radiowa - od anteny kierunkowej biegnie przewod koncentryczny do karty bezprzewodowej. Adresy sa nadawane statycznie, oto jak wygląda moja konfiguracja (wlan0):

 

IP: 192.168.30.1

Submask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.30.1

DNS 1: 212.160.102.2

DNS 2: 194.204.159.1

 

Uslugodawca internetowy stosuje jedynie filtracje MACow.

Dodam, ze posiadam jeszcze jedna karte, tym razem Ethernet (eth0) - nie jest mi ona potrzebna do laczenia z netem.

Interesuje mnie jedynie jak skonfigurowac te pierwsza (wlan0) aby uzyskac polaczenie ze swiatem zewnetrznym:)

Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki, gdyz moja wiedza w tym temacie jest znikoma:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W iwconfig widnieje moja karta pod interfejsem wlan0. Wszystko wydaje sie byc w porzadku. Jest jeszcze kilka kart ale przypisane jest do nich "no wireless extensions".

W graficznym konfiguratorze widze producenta swojej plyty i jej model, wiec chyba wszystko jest z nia OK.

Ustawiam wszystko jak nalezy: IP, Maske, Brame i DNSy.

Probuje pozniej zapingowac do bramy - pakiety przepadaja, co jest rownoznaczne z brakiem neta:/

Moze ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiam wszystko jak nalezy: IP, Maske, Brame i DNSy.

Probuje pozniej zapingowac do bramy - pakiety przepadaja, co jest rownoznaczne z brakiem neta:/

Moze ma ktos jakis pomysl?