Skocz do zawartości

Atheros 5006eg+madwifi


remigius

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam dość uciążliwy problem (zastrzegam od razu, że jestem początkującym użytkownikiem (_linuxa_ → Linuksa) ORT). Otóż chodzi o to, że nie mogę połączyć się bezprzewodowo z internetem

(Pracyuję na laptopie Toshiba A210 -11b) .

 

Po wpisaniu polecenia:

 

[root@localhost ~]# lspci | grep Atheros

14:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications, Inc. AR5006EG 802.11 b/g Wireless PCI Express Adapter (rev 01)

[root@localhost ~]#

 

,karta widoczna jest jako AR5006EG. Patrzyłem czy madwifi jest z nią kompatybilne, no i wydaje mi się, że tak:

 

http://madwifi.org/wiki/Compatibility/Atheros

 

Po instalacji madwifi (według insrtukcji w pliku INSTALL) niestety sieć dalej mi nie działa. Nie wiem co dalej robić. Pomocy!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po instalacji madwifi (według insrtukcji w pliku INSTALL) niestety sieć dalej mi nie działa. Nie wiem co dalej robić. Pomocy!!
Kompilowałeś madwifi? Sam nie używam, ale wydaje mi się, że w repo jest paczka, a to zaoszczędzi Ci problemów w przyszłości. Co do samej konfiguracji to jak podał sanji, ładujesz moduł, a potem według uznania, najlepiej NetworkManagerem, albo czymś podobnym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak żeby nie wprowadzać zbędnego zamieszania: sposób opisany w podanym przeze mnie linku i skorzystanie z

KnetworkManagera to dokładnie to samo, z tym, że w drugim przypadku korzystasz z wygodnej nakładki graficznej,

zamiast "klepać" w klawiaturę. Wystarczy, jak wybierzesz jedną z opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod gnome w zupełności wystarczy sam NetworkManager . knetworkmanager to nakładka przygotowana pod KDE, chyba nie ma sensu opalać demona i potem jeszcze dodatkowego programu. U mnie knetworkmanager ma problemy z DHCP, podczas gdy w NetworkMangerze wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza