Skocz do zawartości

Dostęp Zwykłego Usera Do Ttys0


tanto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jestem początkującym "linuksiarzem" i mam nadzieję że ktoś mi pomoże z moim problemem i zadaję pytanie w odpowiednim dziale, ale do sedna, zainstalowałem F6 (bo komp miał tylko napęd CD) system ma służyć tylko do zdalnego testowania pewnych urządzeń przez COM-a i tu mam problem chiałbym by userzy logując się na maszynkę mogli uruchamiać minicoma ale nie mogą bo nie mają uprawnień, gdy zmieniam upurawnienia poprzez chmod (robię to w mc) to wszystko jest ok ale do momentu gdy nie nastąpi restart systemu, uprawnienia nie zachowują się. Jak nadać uprawnienia by zostały zachowane i userzy mogli uruchamiać minicoma. Sam się uczę wiec nie chciałbym by mieli za duże uprawnienia bo wystarczy że ja będę miaszał i się edukował :) . Za pomoc i sugestie z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko można to zrobić na dwa sposoby:

1. dodać użytkowników do grupy root. Jeśli to tylko serwer testowy, to nie ma chyba jakiegoś zagrożenia, ale nie wiem na 100% czy to zadziała.

2. sposób gorszy, mogący mieć wpływ na stabilność systemu, ale w sumie podobnie postępujesz teraz: w pliku /etc/rc.local umieść polecenie zmiany uprawnień do urządzenia (czyli to co teraz robisz ręcznie z MC po każdym restarcie. Polecenie chmod)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ttyS* ma uprawnienia grupa uucp. Dodaj użytkowników którzy się mają logować do tej grupy. Ewentualnie możesz stworzyć jakąś swoją grupę, i ustawić ACL dla tej grupy na pliki /dev/ttyS*.

 

Witam,

trochę nie miałem czasu sprawdzić w/w podpowiedzi i dopeiro dzisiaj siadłem do maszynki. ale ta mateoda jest jak najbardziej OK. Wielkie THX za sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto