Skocz do zawartości

Freedroidrpg - Przycięcia Podczas Gry


Subaru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien problemik ze wspomnianą grą FreedroidRPG

Wersja gry 0.11.1

Rodzaj instalacji - kompilacja ze źródeł

Procesor - AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 4600+ (dwurdzeniowy)

Pamięć RAM - 768 MB (1024 ogólnie z czego 256 przeznaczone na grafikę)

Grafika - nVidia GeForce 6100 nForce 430 (zintegrowana)

SWAP - 2 GB

 

Sprawa wygląda następująco, zwyczajowo po uruchomieniu systemu i zalogowaniu się, zajęte jest tak na oko ~200 MB RAM i chyba zero ze SWAP, kiedy włączam FreedroidRPG to w kilka sekund cały RAM jest zajęty oraz część SWAP... łącznie lekką ręką z 600 MB pamięci idzie pomimo, iż w procesach pisze, że zajmuje coś pomiędzy 100 a 200 MB (chyba 160 dla dokładności)

Niby nic strasznego bowiem gra fakt jest trochę duża ale wątpię, by aż tak... do tego wszystkiego podczas grania są liczne przycięcia wyglądowo podobne do lagów co bardzo utrudnia rozgrywkę (w mieście to pół biedy ale podczas walki...) w starszej wersji instalowanej z paczki RPM występowało to samo, dodatkowo w tej nowszej (0.11.1) nie ma dźwięku pomimo, iż poprawnie się skompilowało (prosił o jakieś pakiety to poszperałem po Google i znalazłem braki oraz zainstalowałem je poprzez Yum)

Nie wiem czemu tak się dzieje... OpenArena wcale mniejsza nie jest a działa płynnie bez przycięć (no po za jednym momentem wyskoku z platformy ale to nie przeszkadza w grze, zresztą chyba każdy standardowy komputer miałby tu problem ;) )

Dodam jeszcze, że w menu FreedroidRPG są dwie linijki mówiące o inicjalizacji i uruchomieniu OpenGL bodajże i obie wskazują YES

Jeśli trzeba podać jeszcze jakieś informacje postaram się je dodać najszybciej jak się da

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam

 

Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli problemy Pulse Audio ciąg dalszy :lol:

No to poszperam w ustawieniach, może coś wyłuskam od niego...

Zastanawiam się czy to nie jest jakiś błąd pamięci...znaczy chodzi mi o to, że jakieś przeładowanie, że zamiast zajmować 200 zajmuje 600 MB...nie znam się aż tak na programowaniu ^_^"

Nie zmienia to faktu, że gra jest wyśmienita i polecam każdemu ;)

Matlas, a może Ty byś ściągnął to skompilował i sprawdził??? Może to tylko kwestia dokupić RAM czy coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to, że repozytorium ma starą wersję, tnie się tak samo niemiłosiernie i nie ma tych usprawnień co 0.11.1

Brak dźwięku przeżyję ale przycięć nie...a występują i w RPM starszej i w źródłach nowszej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A normalnie Pulseaudio ci dziala z innymi programami? Wywal na chwile pulse yum remove pulse* i zobacz czy ci z sama alsa dziala, bo pulse to tragedia :P

 

Moze paczke zbuduj z tej nowej wersji? Wykorzystaj SPEC od starszej z repo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo w Youtube na przykład dźwięk jest, w filmach jest, Rhytmbox jest...tylko we Freedroid nie ma (i chyba w Kadu ale to akurat mały problem)

Mogę spróbować z tym remove...mam nadzieję, że nie poprosi zbyt dużo do wywalenia :lol:

<sprawdza>

wah...prosi bardzo dużo do usunięcia....między innymi mplayer vlc...pobawię się z nim jutro bo śpiący jestem ale jutro postaram się z samego rana pospisywać co usuwa i wywalić pulse oraz sprawdzić FreedroidRPG

No i wtedy zedytuję post (lub napiszę nowy jeśli ktoś coś dopisze ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dales yum erase pulseaudio ? Mi tylko on w sumie polecial. A potem to graficzne do pulse yum erase pavucontrol.

 

A odpalales ta gre w konsoli, cos tam wypluwa na temat dzwieku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe konsola nic się o to nie pluła...dopiero jak są błędy typowo w grze to pluje o pozycję czy kolizje ale tak to jest ciągle to:

Hello, this is FreedroidRPG, version 0.11.1.
This seems to be a 'stable' release, so no exit on floating point exceptions.
-Signal Handling------------------------------------------------------
Setting up signal handlers for internal backtrace:
Now catching SIGSEGV: YES
Now catching FPE (if raised, that is!): YES


Video system type: x11.
Using screen resolution 1280 x 960.
Testing if color depth 32 bits is available... YES.

video mode set (bpp=32 RGBA=8880 depth=24)
-OpenGL-------------------------------------------------------
Vendor     : NVIDIA Corporation
Renderer   : GeForce 6150SE nForce 430/PCI/SSE2/3DNOW!
Version    : 2.1.2 NVIDIA 173.14.12

 

Właśnie próbuję wpisać mu samo pulseaudio do wywalki, może mniej tego będzie :D

...6 pakietów...dobra <spisał> wywalamy, następne powiadasz pavucontrol...dobra poszedł...

Aha jeszcze zapomniałem podać jaki mam dźwięk

Jest to Sound Blaster PCI starej daty dosyć...Linux widzi to po chipsecie Ensoniq

01:06.0 Multimedia audio controller: Ensoniq 5880 AudioPCI (rev 04)

Odpaliłem grę ponownie nawet z parametrem -s (enable sound) wciąż cisza jak makiem zasiał...sprawdzę jeszcze jego plik konfiguracyjny choć nie wiem czy go otworzy się (może to zwykły cfg a może nie), w konsoli również jest ciągle to co powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...